Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg har gått på puregon 100ie i 6 dager nå. var på ultralyd går og hadde bare ett egg. ringte klinikken og de sa jeg bare skulle fortsette med samme dose frem til ny ultralyd på fredag. hu sa at det kunne komme flere egg, men kan det det? da blir jo det/de eggene alt for små i forrhold til det andre? er så redd for at vi ikke får dratt denne gangen. har pco, derfor ville de ikke gi meg høyere dose, men ser jo at de fleste her inne har høyere dose. noen som har opplevd dette, å bare ha ett egg første ultralyd men fått flere senere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7725767-er-det-noe-h%C3%A5p/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan hende jeg husker feil, men jeg tror jeg hadde 6 eller 7 "ferdige" egg når jeg var til kontroll + mange uferdige, gikk på sprøyter i 3 eller 4 dager til og hentet ut 14 egg.

Jeg vet ikke så mye om det, men ville bare ønske deg lykke til!!!

Klem

hei hei

vil først si ALT ER MULIG.. :) er det noe jeg har lært under denne prosessen så er det:)

jeg trodde at jeg var et "håpløst" tilfelle, har pcos og gikk på puregon leeeenge før det kom noen egg, starta på 50ie og økte oppover, havna tilslutt på 150ie. gikk leeenge uten noe resultat... plutselig så legen to follikler som var på vei... skullle fortsette noen dager til for å modne disse 2 godt nok, gikk da på 100 ie om dagen...da jeg var tilbake på kontroll etter 3 dager el noe så var det plutselig 5 egg som var modne...vi hadde jo først planlagt inseminering, men hoppa da selvfølgelig over det og gikk på ivf, da jeg var inne til uttak var det 7 egg totalt.... så de folliklene kommer fort, ikke gi opp, varierer jo fra person til person hvor lang tid kroppen trenger, men stol på legene, de har gjort dette MANGE ganger ;)

og har sikkert sett det utroligste...;)

lykke til og håper det snart sitter en fiiiiin spire i magen din:)

klem fra

Selvfølgelig er det håp. Jeg tror det er slik at eggene modnes, men bare opp til en viss størrelse. De blir jo bare liggende på vent, helt til du setter eggløsningssprøyta. Og de modnes ganske fort når de først setter i gang.

Krysser fingrene jeg.........

På det siste forsøket vi hadde så det ut som at det bare ble ett egg. Det var 2 mer, men de så så små ut... Vi ville avbryte hele greia, for ikke å bruke opp ett forsøk på bare ett egg. Jeg gikk et par dager lenger på hormoner, og på uttaksdagen var det hele 7 Follikler og 5 egg! Den folliklen vi trodde skulle bli alene var faktisk tom! Ved oprensningen ble 4 egg ødelagt, så nå var det bare ett egg igjen til befruktning. Dette egget ble perfekt befruktet og satte seg fast i magen! (Dessverre tapte min lille fighter kampen i uke 11...)

Det jeg vil si er at det er nok med ett egg :o)

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...