Gå til innhold

Fødselsangst, kan en bli igangsatt?! Er i uke 38 snart...

Anbefalte innlegg

Jeg har det denne gang. Ikke spør meg hvorfor, men jeg kjenner jeg bli kvalt iblandt....

Uheldigvis/heldigvis så nærmer det seg. Jeg ønsker bare at det skal blir overstått... Men jeg gruer meg til og ikke ha kontroll... Men er det noen som har hørt om en kan bli satt igang pga fødselsangst?! Jeg har vært til samtale med jm, og roet meg etter det. Men nå som det nærmer seg blir jeg mer og mer frustrert over at ingenting skjer. Er redd jeg ikke har kontroll når det skjer...

Har ikke vært sånn med de to andre, men denne gangen er jeg veldig opptatt over og vite når fødselen skjer... Tenker på det hele tiden....

En natt da jeg hadde svake rier merket ejg at jeg fikk helt panikk, og vurderte og ringe føden og be dem gjøre seg klare... Har blitt lovet epidural tidlig, men hva om jeg ikke rekker det...?!

Hva om jeg må ligge der uten epidural?

Som dere sikkert har merket så har jeg mast mye om symp på at fødselen er i gang, og ja det er fordi jeg tenker på fødsel hele tiden!

Men jeg tør ikke nevne dette for legen, for alt gikk mye bedre etter samtalen med jm på sykehuset. Men nå som det nærmer seg så kjenner jeg at panikken kan komme... Selv om jeg gjerne vil ha det over så fort som mulig...

Fortsetter under...

Skynd deg å få avtalt en ny samtale med jordmor, det er det eneste som hjelper. Sånn som du går nå kommer du til å være helt utslitt av alle grubleriene dine lenge før fødselen er der...

Kanskje modningsakupuntur er noe for deg, da gjør du liksom noe for å komme videre..

Lykke til!

Synes også du skal kontakte jordmor eller fødeavd. snarest mulig. Jeg fikk selv nr. 3 med planlagt ks i november pga. sterk fødselsangst. Jeg opplevde å ikke få epidural med nr. 2 og hadde en alldeles grusom fødsel. Sykehuset prøvde å overtale meg til å føde på vanlig måte nå siste gangen, men det orket jeg ikke tanken på. De begynte med å prøve å overtale meg til å heller bli igangsatt ved termin. Siste samtale på sykehuset strakk de seg så langt som å tilby igangsetting 2 uker før termin. Jeg valgte likevel ks, men med dette som utgangspunkt burde det absolutt være mulig for deg å få tilbud om å bli igangsatt før termin.

Bare husk at om det er smerter du er redd for, er en igangsatt fødsel ofte mer smertefull enn om kroppen klarer jobben selv.

Du blir heller ikke satt igang om du ikke er moden..

Da må du i tilfelle på modningskurer osv.

Nå har jeg ikke direkte angst for fødsel selv, Selv om jeg lå 3 døgn med forrige.

Men få ny samtale med jordmor!!

Det kan helt sikkert berolige deg..

Event føde på et annet sykehus enn sist om du føler behandlingen der ikke var tilfredstillende.

ups, det var nesten som å høre meg selv.........skal leggest inn på mandag (fire dager før termin).har mest lyst på full narkose og keisersnitt og få det hele overstått på kort tid!!!!!!!!!!!!

Annonse

Jeg tar modningakupuntur nå, så jeg føler jeg har litt kontroll...

Har i grunn ikke lyst til og bli satt igang, for har hørt at det er mye vondere...

Men nå begynner jeg og angre for at jeg ikke krevde KS:....

Men føler jeg maser om jeg ringer føden...

Ikkje ønsk å bli satt i gang.. Det e MYE verre enn at det starter av sæ sjøl..

Ungen kjæm når den e klar.. Prøv heller å tenke positivt, tenk på at du snart ska bli mamma, og at du har noe å se fram te..

Det beste for barnet og dæ e en normal fødsel, såfremt det ikkje sku bli nokka komplikasjoner..

Venter nr 3 og har vært gjennom en helt normal fødsel, og en ganske så tøff, den tøffe skjedde for 3 år sia.. Gikk 14 dager over, ble startet, og det va kjempe hardt å få ut ungen, han va jo også nesten 5,3 kg og 54 cm..

Nå har æ klart å lagt den fødselen bak mæ, og gleder mæ te fødselen i sommer..

Lykke te..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...