Gå til innhold

Stelleprodukter (såpe og sånt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har tatt utgangspunkt i babyshop sitt forslag til handleliste når det gjelder anskaffelse av utstyr. Neste post nå er stelleutstyr, og har et spørsmål ang stelleprodukter. I følge listen trenger jeg altså:

- Uparfymerte såper

- Sinksalve

- Badeolje

(- Våtservietter)

Er det greit å kjøpe Natusan sine produkter som de selger bl a på Rema, eller bør det være noe mer "ordentlig" fra apoteket? Kjøper dere inn noe mer enn dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer litt på det jeg også,har hørt mye negativt om Natusan,men...hva med Acco(tror det heter det) sine produkter?

Skrevet

Får man det (Acco) altså i vanlige butikker, eller er det apotek?

Skrevet

Anbefaler Babyline sine produkter da disse er rene og bra for babyhuden. Husk det skal ikke være så mye rart i de kremene og produktene man påfører babyhud. Uansett så trengs det minimalt de første ukene. Snakket med en jordmor på Ullevål tidligere i dag og hun anbefalte ikke noe særlig produkter med det første, de hadde heller ikke mye på avdelingen. Til nød kunne man bruke et par dråper olje i badevannet. Sinksalve brukte de bare dersom det var sårhet.

Det man trenger er vel en

badeolje til babyen

babyshampo dersom babyen har mye hår (ikke alle som har så mye hår)

Bruk gjerne gaskluter (får kjøpt gode engangs gaskluter på apoteket). Våtservietter er visstnok ikke alltid så bra, men selvfølgelig praktisk når man er utenfor hjemmets 4 vegger.

Når det gjelder sinksalve ble jeg anbefalt Silulen sinksalve. Denne og Babyline produkter skal du få kjøpt på apoteket.

Skrevet

Ikke i butikken nei,syns jeg har sett det en plass inne på sidene her,og kanskje på apoteket ja. :o)

Skrevet

Takker for tips. Får ta en tur på apoteket.

Har også hørt at man bør unngå å bruke våtservietter for mye. Tenker bare å ha det med når jeg er ute på farten.

Skrevet

Det er sant at ein ikkje trenger så mykje den fyrste tida, men noko er likevel fint. Litt olje til å ha i badevatnet er greit. Olje er også greit å bruke på ein vaskeklut dersom det er MASSE bæsj... Ang stellekrem, ved sårhet, så anbefaler eg Weleda sin. Den får ein kjøpt på helseforretninger, som sunkost. Våtservietter er greit å ha med når du for eksempel skal på shoppingsenter eller ut på tur. da anbefales coop sine X-TRA. (kvit pakke med blå stjerne). De har kome best ut i i fleire tester. De inneholder ikkje så mykje av "farlige" stoffer. natusan sine kom dårligst ut...

Skrevet

Jeg har babyline sine produkter ettersom det var de som kom best ut på test og ikke skal inneholde skadelige stoffer. Babyline får du kjøpt på apotek og det er billige produkter. Tror det koster rundt 50-lappen for en shampoo.

Du trenger ikke bruke såpe å vaske babyen med i starten. Da kan de bli tørre i huden. Jeg kjøpte shampoo til jenta vår for hun hadde så mye hår da hun ble født, men jeg vasker det bare en gang i uka.

Anbefaler deg å kjøpe engangsvaskekluter (mesoft- fås på apotek) til å vaske med. Så slipper du det berget med vaskekluter som må vaskes. Litt mer hygienisk også. Våtservietter bruker jeg bare når jeg er ute på tur, og har da brukt sebamed sine. De er helt greie og uparfymerte.

Skrevet

Noen som vet hva de koster desse engangs gas-klutene fra apoteket? Må jo bli dyrt i lengden?

Har vært på jakt etter vanlige gas-kluter, men de er utsolgt(!) over alt. Får vente litt så får de vel det inn igjen.

Hvor mange kluter må man beregne for dag da?

Skrevet

Eg har nett bestilt gas kluter på sparkjøp sine nett sider. Dei hadde på lager og det vart sent omgåande. Det har eg brukt på mine tidlegare to barn. Eg er veldig forsiktig med våtservietter etter at eg måla huset for to år sidan. Det einaste som tok malinga vekk frå handene mine var natusan og pampers sine våtservietter..... Ikkje mykje mild med andre ord. Har også ridlegare brukt papirklutane som ligg ved bleiepakkane. Dei er gode til å ha liggande under stumpen når der er besjebleier. Slepp skifte handkle så ofte. Natusan er eg generelt litt skeptisk til da dei kjem dårleg ut på alle testar eg har sett. Babyline og calendula har eg dog brukt mykje, samt ein god krem for såre rumper som heiter inotyol eller inotynol. Den er klissete men veldig bra. Vel det var nokre tips frå meg. Lykke til.

Skrevet

10-12 kr for en pakke med 100stk. Mesoft gaskompress/gasklut størrelse 10x10cm på apoteket. Ikke så dyrt det.

Skrevet

Jeg har blitt anbefalt å bruke Babyline sine produkter i den grad man skal bruke noe... Men helst ikke.. Men - det er et merke som har laget akkurat samme emballasje, så vær obs!

Det anbefalte merket er svanemerket, så se etter det! :-)

Skrevet

Miljømerket Babyline er de produktene som kåret best i test.

Når det kommer til våtservietter er det XP fra Coop som er best i test. De er både billige og BRA:)

Skrevet

Jeg ville ha strøket såpe av lista og erstattet våtsrvietter med tørrservietter. Badeolje og sinksalve er kjekt å ha.

babyer tenger ikke såpe, bare litt olje i vannet. Ellers blir huden for fort tørr - i følge jordmor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...