Gå til innhold

ha med frokost i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva har dere med da...

døh - dumt spørsmål.....

men jeg mener - har dere noen gang med noe ekstra - noe annet enn brødskive?

som yoghurt, fruktmos, frukt, middagsglass (for de kresne små som min!)

grønnsaker... etc etc...

jeg skal ha med frokost i barnehagen til småen, og han vil ikke alltid ha skive ser du, så jeg lurer på om jeg skal stikke med litt fruktmos etc...

nooooe mat må han jo få i seg han og...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har med brødskive og oppskåret frukt. Hender også at jeg sender med yoghurt.

Skrevet

liker han go'morgen yougert da? Det er jo fint for da får han i seg korn... ellers har jeg med banan og druer, brødskiver(mi tulle liker det heldigvis), grøt(kanskje de kan lage det til han?), lunsjmuffins? kanskje han vil ha det, bare bland hvetemel og grovt mel 4 dl av hver, oppskåret skinke. litt purre og paprika, smeltet margarin eller olje, og vann eller melk og bland alt i muffinsformer...strø ost på toppen. Annerledes opplevelse enn brød... kan jo hende han vil ha det? så fryser du de bare og tar opp hver kveld så mange som han spiser=)

Skrevet

Jeg sender med mat til frokost og lunch. Dette er det jeg sender med(ikke alt samme dag)

Brødskiver, yoghurt, forskjellige typer fullkornkjeks, riskake, pizzasnurrer, frukt i biter(vakumpakket).

Skrevet

Grøt og brødskive. Bytter litt på det. Får frukt til lunsj.

Skrevet

Angående lunsjmuffinsen, Prinsessemamma....hørtes ut som en kjempeflott ide. Hvor mye melk/vann og olje/margarin har man oppi? Og hvor mange muffinsformerer trenger man? Bruker du de med papir eller sånne aluminiumsformer?

Skrevet

Mat muffins

1 stk løk

1 ss olivenolje

100 g mozarellaost

12 stk marinerte soltørkede tomater

50 g oliven

Deig:

4 dl grovbakstmel

2 ts bakepulver (event Natron)

1 ts salt

2 stk egg

2 dl Biola naturell

1 ss olivenolje

Rør deig-ingrediensene sammen. Ha i de øvrige ingrediensene. Tilsett Biola til du får rett konsistens. Ha i STORE muffinsformer. Stekes midt i ovnen i 20-30 min på 200 grader varmluft.

Ernæringskommentar: Supre til lunsj eller en rask middag. Kan fryses ned, tas med på jobb fra fryseboksen og de er tint til du skal spise lunsj/middag.

Disse er næringstette, firberrik og har hjertegodt fett.

2-3 stk skal holde metthetsfølelsen din til neste måltid.

Disse lager jeg.

Skrevet

Tusen takk for tipset :)...disse skal jeg prøve :)

Skrevet

uff, angående lunsjmuffins så har jeg slumpet litt!! har desverre ikke oppskriften her for jeg er på jobb men jeg skal skrive den inn som et innlegg i ettermiddag=) Fikk den forresten gjennom bladet foreldre og barn i en reportasje om skolemat=) Jeg har brukt papirformer, men anbefaler aluminium for muffinsene setter seg litt fast i papiret!!

Skrevet

Denne oppskriften høres jo super ut :)

Men hvilken temperatur og steketid blir d for en vanlig ovn?

Skrevet

Det var smart mphs,disse skal jeg lage til Luke!!!!

Ser at muffinsene er vegetar,kan jeg tilsett hva jeg vil? Som skinke,kylling osv? Blir steketiden den samme om du tilsetter kjøtt??

Bra tips!!!

Skrevet

Vesla spiser i barnehagen klokka ti og to. Har vi det veldig travelt om morgenen, så spiser hun frokost der også.

Men hun har alltid grøt i barnehagen, og så får hun middagsglass til 2. måltidet. Vesla mi er nemlig ikke noe glad i brød. Hender jeg sender med henne en yoghurt. De får melk til måltidene, samt frukt til nr 2 måltidet.

Skrevet

Jeg bruker samme temperatur i vanlig ovn(det er det jeg har også).

Og det er bare å putte i det dere vil ha i, alt etter som hva dere har i kjøpeskapet, bare pass på at det står i forhold til degen slik at alt henger sammen.

Skrevet

Fint :)

Tenkte å putte i skinke istedenfor oliven for d liker ikke jeg..

Men rasper du mozarellaen og strør den over, eller kutter du den i biter og har d i deigen?

Skrevet

Og dumme meg lurer også på hva riktig konsistens er..? Har bakt sjokolademuffins en gang og synes å huske at deigen var ganske "rennende"..

Skrevet

vi tar med mat bare en gang i uka på turdagene og da sender jeg med brødskiver,varm kakao og noen kjeks eller en liten sjokolade..Frukt får de hver dag+varmt måltid på fredager.Betaler 200 kr i kostpenger pr.mnd da..

Skrevet

River osten og har den i deigen. Jeg bruker den osten jeg har for hånden, om det er mozarella, jalsberg eller en annen går like fint.

Hva som er passe konsistens må du nesten bare prøve deg frem til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...