Gå til innhold

Har noen erfaringer med babysvømming??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har meldt oss på et babysvømmingskurs med det lille gullet vårt på snart 5 måneder. Synes det er litt skummelt å skulle ta den nye, myke, lille kroppen oppi et stort klorbasseng. Men hadde det vært skadelig, så ville det vel ikke vært lov i Norge. Samtidig så har vi jo veldig lyst til at hun skal få prøve å boltre seg i det våte element.

Er det noen som har noen erfaringer de vil dele med meg. Eller noen som har non tips til hvordan man løser ting, rent praktisk. Hvordan er det lurt å gjøre dette med skifting og dusjing. Jeg kan jo ikke bare legge henne ned på gulvet i dusjen, mens jeg selv vasker meg. Eller er det vanlig at man bare skylder seg litt, mens man holder den lille i armene.

Hilsen en som lurer veldig på hva som er lurt!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babysvømming er kjempe morro!! Det vi gjorde var at jeg dusjet småen, kledde på han og gav han evt. litt mat før far fikk han (han var da ferdig stellt og satt i gangen og ventet), deretter fikk jeg dusje og stelle meg. Evt at han hadde han i garderoben først. Var jeg alene med småen på babysvømming, ble det bare en kjapp dusj på meg mens han satt i bilstolen sin.

Lykke til - det er veldig morro

Skrevet

hei da vi gikk på babysvømning med førstemann hadde vi bare babyen i armene og skylte oss godt sånn for å få ut kloren. kledde på oss og dro hjemm her er det lettere å få dusjet og vasket seg skikkelig. man er jo ikke skitten etter badingen men detg er viktig å få ut klor. babyen ble smurt med god babylotion eller olje. og kledd på før jeg begynte å smøre meg og kle på meg noe serlig.

siden pappan også var med byttet vi på annen hver gang å ha babyen i garderoben og da fikk man jo stelt seg mer da. men når babyen var klar tok den andre over uten for garderoben slik at den som adde med babyen fikk gjort seg klar uten å måtte stresse.

Skrevet

Heisann!

Jeg gikk på babysvømming med eldstemann(er 2 1/2 år nå). Han hadde litt atopisk eksem (arvelig) så vi ga oss etter ett halvt år.Men var flott så lenge det varte og virkelig å anbefale. I dusjen var det satt opp en slagsstor lekegrind på siden, hvor barna lå mens vi dusjet oss (viktig og dusje de også).begynte når han var 4 mnd .

Skrevet

Der vi går har de lekegrinder som man kan legge babyene i mens man dusjer. Jeg pleier bare å ta en kjapp skylling i dusjen med babyen på armen.

Det går feks an å ha med vippestol eller bilstol.

I garderoben legger jeg han på et pledd med et tørt håndkle rundt seg mens jeg kler på meg noe tøy. Så kler jeg på han etterpå. Vi går sent på kvelden så jeg tar på pysj og kjøredress. Jeg leverer han til pappaen på gangen mens jeg tar på meg resten av klærne.

Det er veldig praktisk om begge foreldrene er med for da kan den ene overta babyen. Men uansett er det ikke tiden for å sminke seg og føne håret etter badingen. Det er trangt i garderoben og skrikingen smitter gjerne over fra baby til baby. Mao man bør være litt kjapp.

Det er viktig å pakke inn babyen godt både før og etter bading. Ha gjerne håndkle med hette. Jeg har med 2 håndklær til babyen og 1 til meg.

Lykke til! Det er veldig koselig og moro med babysvømming.

Skrevet

Takk for mange gode tips. Vi skal være med lille snuppa vår, både mamma og pappa....så da får vi jo hjelpe hverandre litt.

Er det flere som har gode tips og erfaringer de vil dele med meg?

Skrevet

På vår babysvømming har de sånne fine badestoler i dusjen slik at babyene kan sitte der under litt vann mens mammaen dusjer.

Bare pass på at babyen ikke fryser, ikke la babyen ha badebleie (hvis dere bruker det) på lenger enn nødvendig.

Ellers er håndkle med hette ganske greit.. og ett lite teppe hun kan ligge på mens du kler på deg.

Ellers kan jeg anbefale babysvømming på det varmeste... snuppa vår elsker det.. vi begynte når hun var 6 uker. Nå er hun 11 måneder og gliser stort når vi går ut av bilen og hun ser hvor vi er...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...