Gå til innhold

Ikke vokst på 3 uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg bekymret...Er i uke 37, og alt har vært fint til nå selv om magen har vært liten hele tiden. I dag var jeg hos jordmor, også viser det seg at babyen/magen ikke har vokst på 3 uker..og selv har jeg bare lagt på meg 600 gram siden sist. Er derfor henvist til ultralyd på fredag. Det er masse liv i magen. Nå går jeg bare rundt og tenker at det er noe feil med babyen...uff og uff.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår godt at du syns dette var litt skummelt. Jeg ville ha bedt dem måle blodstrømmingen gjennom navlestrengen (dersom dem ikkje gjør det av seg selv). På den måten kan de måle hvordan morkaken fungerer.

Det går helt sikkert veldig fint, men du bør få god oppfølging. Masse lykke til!

Skrevet

Det er sikkert ikke noe galt med babyen. Særlig ikke når du kjenner masse liv :) Magen min har også vært liten hele tiden. Selv om jeg egentlig hadde ønsket meg sånn struttemage, der navlen spratt ut, når jeg først ble gravid, innser jeg jo at jeg er heldig som ikke har så mye å dra på. Babyen vokser nok bare innover i større grad, mot ryggen min. Det er lurt, for da kommer ikke tyngdepunktet så langt utenfor kroppen, og vi slipper kanskje uinna en del problemer med ryggen?

Jeg var 35+6 ved forrige måling, fredag 5. jan., og da var målet på 32 cm. Selv hadde jeg gått opp 600 g i vekt siden 5. des.

Babyene våre har det nok helt topp :)

Skrevet

Magen har vært liten hele tiden, men den har i allefall vokst jevnt og trutt. Problemet er at kurven nå har flatet helt ut, og den har ikke vokst på 3 uker. Er nå 37 +1, og bare 29 cm.

Skrevet

Oi, det hørtes veldig skummelt ut!! Jeg hadde blitt livredd. Men bra at det er liv i magen hvertfall.

Skrevet

Jeg har det akkurat som deg- har 18 dager igjen i dag og vekta og magen har ikke vært i bevegelse de siste fire ukene. Var til ul før jul, måler hvor stor bebisen er, fostervann og aktiviteten i navlestrengen..

Når du har vært på ul måler de aktiviteten i magen..Bebisen vår er ganske så aktiv til vanlig, men tror du ikke hun hadde lagt seg til å sove eller no?!? Klassisk ulydig barn- drakk litt kaldt vann og da ble det fart på sakene..

Tror nok ikke du har noe å bekymre deg for så lenge det er bra med aktivitet- fødselslegen mente iallefall at det ikke var nødvendig med ny ul fordi lille jenta var så aktiv :-)

Ønsker deg iallefall lykke til!

Skrevet

Hei! Jeg har en datter på snart 3 år. Hun vokste ikke de siste 5-6 ukene inni magen. Hun ble født helt frisk på termindatoen. Hun var liten, 2600 gr og 46 cm. Var til flere ul-kontroller der alt var bra. Hadde nok fostervann og morkaka var helt i orden. De fant aldri ut hvorfor hun ikke vokste på slutte. Har nå 3.5 uker igjen til termin med nummer to, ingen tegn til utflating enda. Det går nok bra skal du se, men sørg for at du blir fulgt opp godt.

Skrevet

er det først nå jormora reagerer på symfysemålene. I uke 25 hadde jeg 27cm, med da hadde jeg alt for store mål, og du har 29 i uke 37+1, skummelt at de ikke sjekker litt nøyere før barnet slutter å vokse helt.

Håper alt er bra me bebyen, og ønsker deg masse lykke til. =)

Skrevet

Jeg fikk kontroll på sykehuset pga sf-målet ikke hadde økt på tre kontroller. Jm sa at siden hjertelyden var bra og jeg kjente godt med liv, skulle jeg ikke bekymre meg. Og det hadde hun helt rett i. Kontrollen på sykehuset viste at gullet i magen min har det helt fint. De sjekket blodtilstrømningen gjennom blodåren, som var helt super, babyen hadde fin størrelse, og pustet godt.

Det er bare en sjekk de tar for sikkerhets skyld, så slapp av og ikke bekymre deg. :)

Skrevet

det er nok ikke noe fare.. jeg var til sånn kontroll for to uker siden da værken jeg har gått opp eller sf måle var vokst. det viste seg at knøtten i magen er større enn vanlig og det er ikke noe farlig. han legen som foretok ul sa og det at om bebisene ikke vokser vil man se dette tidligere, rundt uke 32-33. så det går helt sikkert bra:) nå er jeg 40+1 og har gått om en halv kilo bare på 5 uker men bebisen vokser og da er det greit:) lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...