Fantorangen Skrevet 10. januar 2007 #1 Del Skrevet 10. januar 2007 Har ei jente på 5 mnd. Helt siden dag 1 har ammingen vært et pes rett og slett. Hadde mye vondt i begynnelsen, og fikk både trøske og vasospasmer/Raynaulds fenomen, og mye tette melkeganger. Var så plaget med gjentatte tette melkeganger, at jeg nesten mistet melken. Har litt der nå, men ikke nok til et måltid, uansett hvor jeg har prøvt. Slet med alt dette til jenta mi var ca 4 mnd. Da ble ting så mye bedre, helt til hun ble for nyskjerrig og egenrådig, og kun ville spise liggende i senga, og kun når det passet henne. Slik holder hun på ennå. Dette passer veldig dårlig for mitt sosiale liv... Blir litt hemmet kan du si. Har virkelig prøvd å endre dette, og hun kan spise litt hjemme i stuen med lite lys/lyd når vi er alene... Men nå har jeg begynt å få problemer igjen. Nå har flere melkeganger på "gode" brystet tettet seg (siden i forgårs kveld), og jeg får ikke løsnet det verken med hyggig amming eller pumping/handmelding.Ikke så vondt nå som det var i går, men langt i fra bra. I tillegg har jeg fått vondt i brystvorten igjen - muligens sopp eller vasospasmer igjen... Hun har begynt med mat; spiser ca et halvt av de store middagsglassene og noen skjeer dessert i 13-14 tiden, og fruktpurè (evt. litt grøt til) kvelds i 18-tiden før hun legger seg i 19-tiden. Sover til kl 530. (de siste to nettene ha hun våknet flere ganger, da jeg har prøvt å legge henne oftere til brystet i stedet for så mye mat for å løsne på de tette melkegangene - vekker henne ikke om natten da) Må si jeg begynner å bli lei nå. Begynner å bli fristet til å gi henne mer mat/mme på dagen, og heller bryst på morgenen, kvelden og natten kun. Er dette for tidlig? Evt. hvordan skal jeg gjøre dette? Regner i grunnen med at jeg ikke har nok melk når dette tette brystet åpner seg - hadde det problemet med det andre brystet. Og nå når hun er såpass gammel og egenrådig og jeg er såpass lei tror jeg ikke jeg klarer å gå tilbake til det det var uansett... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7724411-n%C3%A5-er-jeg-lei-kutte-ned-p%C3%A5-ammingen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå