Gå til innhold

Samboeren har slått meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet ikke om dette innlegget passer helt her..MEN det er her jeg pleier og være så...

I går kranglet meg og samboer, jeg ble så forbannet at jeg klapset til han i hodet, han svarte med å slå meg hardt på låret og armen, det er første gang han slår meg og jeg er sjokkert.

Jeg har slått han endel ganger når jeg blir skikkelig sint dessverre.

Han mener det er like galt når en kvinne slår mannen, jeg mener det er værre at mannen slår kvinnen!

Har jeg rett til å være så sjokkert over at han slo meg når jeg har slått han endel ganger før???

Takker mye for råd, gjør ingenting om dere er kritiske.

Vi skal begynne i familierådgivning nå, det ville begge 2.

Kan legge til at jeg sliter psykisk med sinne.

vi har en liten baby datter og jeg vil ikke at hun skal se at mamma slår pappa eller at pappa slår mamma!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er like ille begger veier.

man høster det man sår

Skrevet

Jeg forstår at du ble paff at han slo tilbake og det er bra at dere søker hjelp for dette. Jeg må si jeg er litt enig med deg at det er værre at han slår deg, men det kommer jo litt ann på slagene da. Men som han trolig mener...Nok er Nok. Kanskje han er lei av å få seg en over sjeften.

Lykke til med terapien.

Skrevet

Du kan ikke slå han og så bli forabnnet for at han svarer med samme mynt. Like gale begge deler mener nå jeg. Man slår ikke mennesker man er glad i eller står i et tillitsforhold til...

Skrevet

Hvorfor skal det være forbeholdt kvinner retten å være sjokkert over å bli slått? Vi roper for likestilling på alle fronter, men skal likevel få lov til å være "det svake kjønn" når det gagner oss ... Nei, viss det er definisjonen på kvinner så vil jeg være mann ...

Æsj, hvorfor gadd jeg svare ..?

Skrevet

KOmmer ann på hvor hardt dere slår da....

Uansett er det like ille hvem som slår hvem...

Lykke til med rådgivingen!

Skrevet

siden vi jenter/kvinner vil ha likestilling..så må vi regne med at alt skal være likt...du kan godt bli såret siden han slo deg, men hva tror du han blir når du slår han?

jeg hadde blitt redd såklart, men når du slår han, gir du jo på en måte han tillatelse for å slå tilbake når dere krangler...

Skrevet

Om du slår han i ansiktet og han slår deg på kroppen er like ille synes nå jeg. Skjønner godt at han får nok, og du legger lista ganske lavt når du oppfører deg sånn. Du burde nok ha søkt hjelp for lengst, i og med at du sier du sliter med aggresjon. Men synes det er flott at dere begge søker hjelp nå, slik at datteren deres slipper å vokse opp med vold i hjemmet!

Skrevet

HI her...

kan legge til at jeg kjefter mye på han ofte,synes synd på han da!

jeg har vel ingen rett til å bli sjokkert...føler meg ond:-(

Skrevet

Synes i utgangspunktet at det er like ille,uansett hvem som slår!

Men (som mange allerede har sagt) det kommer litt ann på hvor hardt det går for seg. Mannen er som regel en del sterkere enn oss damer,og kan nok gjøre litt mer skade.

Lykke til med rådgivingen:)

Skrevet

Jeg synes jo det er like ille om du slår han som han slår deg. Slåing hører ikke hjemme noen steder synes jeg. Men når det er sagt forstår jeg at du stiller spørsmål til hva som er værst, for som jeg tror du tenker på er mannen din mye sterkere enn deg og vil trolig slå hardere og ha mulighet til å "skade deg mer".

Høres lurt ut å gå i terapi, uansett godt å få en anonym tredjepart inn i bilde. Husk at første leveåret til barnet er den mest kritiske perioden i et ekteskap/samboerskap pga all omveltningene.

Jeg ønsker dere lykke til. Vær sterke. Jeg og min mann hadde også store krangler og uenigheter da sønnen vår ble født for 7 år siden. Vi var sta begge to og bestemte oss for at dette skulle vi klare oss igjennom. Vi er lykkelig gift idag:o) Så...det går ann, man må gi det tid og huske på å vise hverandre at man er glad i hverandre og:o)

Skrevet

For min del er det ikke "bedre" eller "verre" at noen slår - ingen skal slå!

Men det er kjempeflott at dere tar ansvar for dette og oppsøker hjelp!

:-)

Skrevet

Skjønner at du ble litt paff ja... Men samtidig så kan jo ikke du drive å slå på han heller da...uten at han ragererer. Kanskje dette fikk dere til å våkne litt begge to... :) Håper det ordner seg! :)

Skrevet

det er kanskje hans måte og si at det nå er "nok" at du slår til han? vise deg at det faktisk ikke er godt og bli slått!

og hvorfor skal ikke han få slå når du gjør det? dere er i alle fall fornuftige nok til å gå til rådgivning :)

Skrevet

Man høster som man sår :-)

Skrevet

Jeg synes egentlig det er like ille. Selv om menn flest er fysisk sterkere er det ikke det fysiske som er verst med å bli slått. Jeg vil anbefale et samlivskurs (spør på hs.Kanskje dere får det gratis) da lærer dere å komunisere på en skikkelig måte og ingen trenger å bli frustrert nok til å slå.

og forresten: Jeg tviler på at det hjelper å slå opp eller bytte kjæreste, sånne problemer tar man gjerne med seg inn i neste forhold, man må heller lære å snakke sammen og være tydelig på at "nå er jeg sinna" uten å bli fysisk..

Skrevet

Like ille begge veier, men somoftest er menn sterkere så om han tar i så kan han jo skade deg mer.. Tror det er lurt av dere å søke hjelp. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...