Gå til innhold

Jeg skal fly til Tromsø med min 2 mnd gamle baby. Trenger litt hjelp....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neste fredag skal jeg fly nordover. Opp og ned på dagen.

Er det noen her som har erfaring med dette?

Hva bør jeg ha med?

Bilstol?

Babybjørn?

Trille? Evt hva slags... Og funker trille i Tromsø nå...

Vognbagen (til å få strukket ut ryggen) ?

Blir det tatt noe hensyn til at jeg har med liten baby?

Vedrørende plassering i flyet osv.

Help me.... please

Skrevet

Jeg fløy med Marcus da han var 5 uker.

Hadde han i BabyBjörn på flyplassen, greit siden vi måtte bytte fly.

Han sov hele veien på fanget mitt, så det gikk kjempegreit.

Sendte bilstol og vogn som vanlig bagasje :)

Satt helt bake i flyet, for det bråker det mindre (Jeg flø wideroe, små brååååkete fly)

Skrevet

Hei Hidjey og takk for svar

Blei det tatt hensyn til at du hadde med deg en liten baby.

Fikk du f.eks velge hvor du ville sitte?

Og måtte du ha han på fanget? Eller var det mulig å legge han ned et eller annet sted mens dere var i lufta?

Og når du sendte avgårde vogna, gikk det bra? Har hørt av så mange at vogner alltid blir smasha.

:o)

Skrevet

hva skal du med bilstol?? du kan ta taxi med bilstol.

har reist masse med vogna mi, det har gått bra hver eneste gang.

på flyet kommer småbarn helst inn først. men du skal ha barnet på fanget hele tiden. det e ifht flysikkerhet. hvis du er heldig har du kanskje et ledig sete ved siden av deg.

har reist med babybjørn så lenge jeg klarte å bære han i den .

ha minst mulig handbagasje. kun det mest nødvendige med deg..

det er snø i tromsø ja.. men en 2 mnd gammel baby skal vel kanskje ikke sitte i trille? du bør nok ha med en vognbag tenker jeg.

Skrevet

Jeg hadde bæresele og dyne med. La dynen på fanget mitt og jenta sov der mens vi fløy. Hun hadde sele på hele tiden som var festet i mitt sikkerhetsbelte, men det gikk alikevel fint å legge henne ned litt. Hadde også med en tynn lue og et lite pledd slik at hun sov godt.

Bilstol kan ikke taes med på flyet og det tror jeg ikke bagen kan heller.

Lykke til med flyturen :o)

Skrevet

Har flydd 3 ganger med snart 4 mnd gammel baby.

Vogn o.l. maa sjekkes inn som bagasje, ikke lenger mulig aa ta med seg inn i sikkerhetsomraadet.

Lite spesialoppvartning i flyet - faar gjerne gaa inn foerst, det er det hele. Strengt med at babyen maa sitte paa fanget (eller spise) naar flyet tar av/lander.

Babybjoern eller annen baereanretning for etter innsjekk

Haandbagasje med stellesaker og bleier LETT tilgjengelig, lett teppe, kan fort bli kaldt paa fly, kan ogsaa brukes til aa beskytte oerene til babyen ved hoeye lyder (hoeytaleranlegget er doeden) og som pute, ikke glemme gulpekluten, som jeg har gjort noen ganger.

Dette er sikkert individuelt, men snuppa har saa langt ikke hatt vondt i oerene naar flyet letter/lander, selv om hun ikke alltid er ved brystet. Dette var veldig stressende for meg foer foerste reise, men, som sagt, det har gaatt veldig bra.

Skrevet

Man får alltid gå ombord i flyet først når man reiser med barn. Når de er under to år må du ha de på fanget, du får en liten sele som du fester fast i din sele.

Men det var ikke så fullt på flyet, så jeg fikk setet ved siden av meg ledig også.

Jeg hadde med bilstol også (vi kjørte mye bil da vi var der) og emmaljunga duo vogn. Tok av baggen og pakka understellet på vogna sammen med bilstolen. Det gikk så fint så.

Det eneste som var pes var da vi skulle reise, for jeg var hele alene på flyplassen og det var ingen som var så veldig hjelpsomme. Så mini måtte ligge på gulvet på jakka mi mens jeg styra og stressa. Så husk å beregn gooooood tid :)

Skrevet

Så flott!

Takk for svarene jenter.

Nå er jeg faktisk ganske mye klokere enn i sted, hehe

Da blir det babybjørn og vognbagen, tenker jeg.

Så får ryggene våre hvilt seg litt.

Smart med dyne, det må jeg huske! Og bøttevis med gulpekluter, hehe

:o)

Skrevet

Jeg fløy med gutten da han var 3-4 uker. Gikk kjempebra:) Han sov hele veien. Er veldig søvndyssende lyd på flyet. Da vi reiste hjem igjen, sovna han i det motorene startet. Kan anbefales en smokk, pupp eller en ren finger i munnnen for å unngå dotter i ørene... Vet ikke om det funker, men gutten min fikk ikke dotter.

Babybjørn er veldig greit å ha i fly. Jeg brukte bilstolen å bære han i den ene veien, men det var bare tungvint.

God tur og lykke til

Skrevet

Jeg har vært mye ut og reist med lillemor, som nå er 6,5 mnd gammel. Stort sett går det greit, men som skrevet ovenfor, beregn GOD TID.

Men det er veldig slitsomt å reise alene med baby for du kan ikke regne med å få noe hjelp. Sist jeg reiste med SAS så var flyet fullt og jeg hadde fått plass i midtsetet. Jeg spurte om å få endre plasseringen for det er jo så j..... trangt å sitte der, hvertfall når jenta mi er over 70 cm lang. Men det måtte jeg spørre kabinpersonalet om. Da jeg gjorde det så fikk jeg til svar at det ikke var mulig. Så jeg byttet bare med han som satt ved siden av meg. Så serviceinnstillt er de ikke, bare til pynt tydeligvis.

Babybjørn er veldig kjekt å ha med, det samme en dyne eller et pledd. Jeg syns det er greiest å sitte ved midtgangen for det trekker kaldt ved vinduet.

Husk at det er nye regler for hva du kan ha med i håndbagasjen så sjekk stellebagen før du reiser.

God tur!! Og kos deg i landets fineste by!

Skrevet

Jeg reiste med min den gang 2 mnd gamle babyen til Asia. Jeg hadde hele tiden vært på forskudd med hva jeg trengte.

Ikke regn automatisk med at ting ordner seg om bord. Er det fullt er det lite flypersonalet kan gjøre. De kan sjekke for deg om det er mulig at noen vil bytte, men er det ikke noen som er interessert i det, kan de faktisk ikke gjøre noe.

Man kan under bestilling, ytre ønsker. Jg for min del allerede ved bestilling, bestilte babykurv, som henges foran i "vegggen", dermed fikk jeg automatisk sete helt foran i kabinen.

Vet at man ikke har sånt i de små innenlands flya. Men poenget mitt faktisk er at man må vite på forhånd hva man trenger, og , bestille det

Jeg hadde for min del ikke automatisk hadde fått babykurv og en plass foran, bare ved å bestille billett for en baby.

Skrevet

Jeg fløy med sas og da jeg ringte til dem for å spørre om babykurv sa de at det var bare på lange flyturer, så jeg tviler på at det er i bruk innenlands. Jeg var så heldig å ha 3 seter for meg selv da flyet ikke var fullt. Tror ikke jeg har så mye å føye til rådene ovenfor. Prøv å ha så lite håndbagasje som mulig. Jeg hadde med det jeg har med til vanlig (bok og lese, ipod og slikt), men brukte ikke noe av det siden jeg hadde gutten på fanget nesten hele tiden.

Forresten syntes jeg sikkerhetskontrollen var slitsom: opp med pose med flytende væske, opp med pc, av med sko, av med jakke, sende alt igjennom og så pakke alt sammen igjen og ta på seg sko og jakke. Jeg ba security folkene om å holde på gutten imens, den ene var en ung gutt som sikkert aldri hadde holdt på en baby før. Men det gikk jo. Sikkert mye lettere å reise sammen med noen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...