Nuss Nuss Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 Noe så sårende, det gjør jo ikke vond men bare det at han gjør det er så sårende selv om han ikke helt forstår det. Han er 17 mnd snart og har lært det i barnehagen av de andre. Jeg blir så sinna på han når han gjør det, han skjønner at han har gjordt noe galt for han blir kjempe lei seg og begynner å gråte. Etterpå kommer han og skal kose som om han sier unnskyld. Håper bare han holder opp å gjøre det snart... Hva gjør/gjorde dere?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #2 Skrevet 10. januar 2007 Når min jente på 15 mnd skal klappe/kose på kinnet, hender det at hun slår. Hun tar også og griper tak i brillene mine og kaster de på gulvet. Vi har prøvd å både si strengt at det får hun ikke lov til, og innimellom blir jeg sint. Hun skjønner godt at hun ikke får lov, ser det på henne, men det er vel litt for å teste oss (mest meg tror jeg.....). Når hun skjønner at hun har gjort noe galt, kommer hun også for å gi meg kos. Håper også hun skal slutte med dette snart, og tenker litt at det vel er en periode og at hun vil prøve seg litt og teste ut grenser.
majo Skrevet 10. januar 2007 #3 Skrevet 10. januar 2007 Gullet kan til tider slå,er mest når han ikkje får det som han vil og er fustrert. Leste at det er deira måte å uttrykke seg på,dei har jo ikkje ord til å fortelje kva dei vil. Har faktisk avtatt litt i det siste. Når han gjer det pleier eg enten å ta handa og fortelje at slik gjer ein ikkje eller så overser eg det og fokuserer på noko anna. Om ein avleder dei og fokuserer på noko positivt.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #4 Skrevet 10. januar 2007 det er nok ikke noe han har lært i bhg, det er en FASE som de fleste må igjennom. Kan ikke skylde på bhg Nuss Nuss
Nuss Nuss Skrevet 11. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. januar 2007 Hvis han ikke har sett det i barnehagen hvordan har han sett det da? Her hjemme slår vi ikke hverandre og tvn er sjelden på. Han må jo ha fått det noen steds fra. Og er ikke negativ mot barnehagen av den grunn men mann lærer av å se på andre, barnehage eller ikke.
Blind Gudinne Skrevet 11. januar 2007 #6 Skrevet 11. januar 2007 Det er nok en fase... Niesen min på 17 mnd er også fæl til å slå, har holdt på en stund. Og hun går ikke i barnehage av noen slag. Er heller ikke mye sammen med jevngamle barn ( bortsett fra vår- som går i barnehage og IKKE slår), er mest hjemme med moren sin. Det å slå er noen av barnas måte å uttrykke seg på, akkurat som biting er det.
prinsessemamma=) + feb.spire Skrevet 11. januar 2007 #7 Skrevet 11. januar 2007 vesla mi slår litt hun også... hun er 15 måneder. Slår som regel hvis jeg sier nei til noe, for eksempel når hun tar fjernkontroller eller mobiltelefoner! Det er også kun meg hun slår!! Ikke lett å være mamma nei, men det er nok ganske vanlig tror jeg. Hun kan ikke uttrykke seg på annen måte og de har jo behov for å vise frustrasjonen sin! Så da slår hun etter meg... trist men vi jobber med saken=)
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #8 Skrevet 11. januar 2007 he he, det var nå en litt artig betraktning... Ungen min biter så det jomer, klorer, lugger og kliper. Hun er ikke i barnehagen og ser heller ikke voldsfilmer på tv.... Da er det vel noe alvorlig galt jeg som mor har gjort,da.. He he he "alle" unger gjør dette før eller siden og det er helt normalt:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå