Gå til innhold

Svære, digre, bløte bind til etter fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har fått klar beskjed fra jordmor om at en må ha store, myke bind i tiden etter fødselen. Det eneste jeg kommer på, er Saba Selfsit som jeg ikke har brukt siden den gang mamma sto for denne slags innkjøp, altså en gang på midten av 80-tallet. Tenker med gru på at blodet til tider hengte seg fast i bomullet under nettingen, og orker ikke tanken på dette etter en fødsel. (Beklager at jeg billedliggjorde det...) Er det noen som vet av noen store, bleieliknende bind som kan være kjekt å ha klare etter fødselen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, jeg lo godt av meg selv etter forrige fødsel jeg også. Hadde ikke sett Saba-bindene siden 80-tallet, og ristet på hodet etter hvert do-besøk......men de var veldig gode å ha, det lover jeg! De første dagene blør en mye, og skifter bind hele tiden. Så jeg tror ikke du vil oppleve at det henger seg fast slik du skriver.

Men andre store bind (f.eks nattbind) er jo fine de også. Men de blir fort fulle helt i starten, så kanskje best etter to-tre dager?

Skrevet

Høres nok teit ut, men Tena Lady bind/bleier er faktisk veldig gode etter fødselen. Myke og suger væsken utrolig bra! Man føler seg tørr. Jeg brukte de minste bleiene de første dagene, omtrent som på str med ett litt stor goodnight bind, men mye bredere og mykere. Og gikk over til bind tena mini etterpå. de er ,myke, sitter godt og lange, Vel og merke så funker dette tipset for de som ikke sverger til stringtruse, og har planer pm å gå rett tilbake til det. (inntrykk av at de finnes de og) :-) hehe...

Skrevet

På sykehuset her så har de bind til oss... Så jeg bruker bare libress jeg, for når jeg har vært på sykehuset i 4 dager så har blødningene dabbet litt av...

De på sykehuset likner seba, bare litt bedre.... :)

Skrevet

Hei igjen, og tusen takk for svar :) Tipper at Tena-bindene er noe likt det jeg har sett for meg, så da får ejg vel kjøpe det, da. Skal på pasienthotellet på Ullevål, og jeg har hørt at det eneste du får der, er såpe og håndkle, resten må en sørge for selv, t.o.m. bleier til babyen. Kjekt å være i forkant :)

Skrevet

På sykehuset der jeg fødte hadde de libresse (tror det var maxi de het). Og de brukte jeg da jeg kom hjem også. Veldig gode syns jeg.

Skrevet

Jeg brukte de tykke good-night bindene til libresse. Blå pakke.Kjempe behagelige etter fødsel. Dessuten har de vinger og det har ikke saba bindene.

Skrevet

Hei!

Jeg fødte på ullevål for en uke siden og var på hotellet. Når man kommer på rommet der er det 3 Tena-bleier + 3 nettingtruser og en pakke libresse maxi goodnight + 12 bleier til babyen.

Jeg brukte Tena-bleiene først, så gikk jeg over på libresse maxi goodnight, nå bruker jeg libresse maxi normal. Synes libresse maxiene er fine fordi de er myke.

Lykke til :o)

Skrevet

Søstern min tipset meg om at sånne bleiegreier som du har inni nettingtruse var det beste de første dagene etter fødselen...tror det er tena lady eller noe sånt det heter - bare spør på apoteket. Så kan man jo være optimist og ta med seg mer vanlige bind(always natt f.x) i tilfelle man er blant de veldig heldige som nesten ikke blør da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...