Gå til innhold

Vanskelig Dilemma!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei;))

Jeg har store problemer me å få hun lille til å sove på dagtid. Hun er veldig trøtt, men må hele tiden bysses i søvn, det samme når det gjelder på kvelden. Da er det nesten umulig å få lagt henne, og hun sovner som regel ikke før i 12tiden. Heldigvis så sover hun om natten, men jeg kjenner at jeg begynner å savne litt å ha kveldene for meg selv. Når hun sovner på dagen, så er det bare en liten høneblund på alt i fra 5- 20min, men ikke lenger, og da blir det mye i løpet av en dag. Hvordan kan jeg får hun til å sove litt lenger???? Dessuten liker hun ikke å sove på rygg, helst på siden, og hvis hun ligger på magen sover hun kjempegodt, men det har jeg vært redd for å gjøre. Har gjort det noen ganger på dagtid når jeg er desperat etter å få hvilt meg litt selv, men får dårlig samvittighet etterpå fordi jeg er så fryktelig redd for at noe skal skje henne..

Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre?? Begynner å bli temmelig sliten nå. Hun er 2mnd forresten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår at du er sliten. Men jenta di er så liten enda og det er sikkert nærhet hun har behov for. Byssing, amming og bæring er fine og rolige måter å få barnet til å sovne på. Jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Og det kan være vanvitiig slitsomt..og jeg har et forslag. Kjøp deg en bæresele (Mei Tai, Ergo, Patapum) eller et bæresjal. Det var vår store redning og hjelper oss fortsatt dersom gutten vår er helt "propell" på kveldene. Vi putter han i Mei Taien og tusler rundt og gjør litt i huset. Da blir han rolig og trøtt av bevegelsene og nærheten og sovner stort sett etter en ganske kort stund. Når han har sovnet godt så legger vi han ned i senga. Jeg tror at søvn er en modningsprosess og hun vil sikkert sove lengre perioder på dagen etter hvert. Gutten vår sov også korte perioder i senga si på dagen, men i Mai taien sov han ofte flere timer og etter hvert gjorde han det dersom vi la han ned også. Gutten vår ville også ligge bare på siden forresten og gjør det enda.....og på helsestasjonen vår sa de at det var ok...men spør på helsestasjonen uansett...

Hvil deg når du kan. Kanskje du kan få noen andre til å gå en tur med henne i en bæresele hvis du anskaffer deg det? Så kan du slappe av litt...Lykke til. Sjekk ut forumet Tettinntil.com, mange gode tips

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...