Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 Jeg synes jenta mi spiser og drikker lite, er litt bekymret... Hun spiser dette ila en dag: Frokost : 120 ml mme og 1 brødskive Lunch: Grøt av 140 ml vann blandet med frukt, tilbyr vann som drikke men vil ikke ha. Middag : 1 middagsglass og 1 beger dessert,frukt. Ettermiddagsmat: ca 100 ml mme. Kvelds: Grøt laget av 140 ml vann blandet med frukt, drikker ca 60 med mme etterpå. Er ikke dette lite for en 10 mnd gammel baby? Hun har spist denne mengden i 3 mnd nå.....Tilbyr henne vann gjennom hele dagen men hun vil ikke ha..
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #2 Skrevet 10. januar 2007 Jenta mi er 15 mnd og har vel spist omtrent det samme enkelte måltider de siste 6 månedene: Frokost: 1 dl grøtpulver og vannmengde til passe tykkelse. Da hun var rundt 12mnd begynte vi med brød, men hun spiser bare en halv skive, så hun får youghurt ved siden av. Lunch: 1-1,5 dl grøtpulver og tilsvarende vannmengde, og 1 dl melk (mme fram til 1 år). Mellommåltid: 1 lite fruktbeger eller banan (det er ikke alltid hun får mellommåltid, kommer litt ann på når lunch og middag er). Middag: 1 middagsglass eller tilsvarende porsjon av vår middag (+ at hun får alltid smake litt av vår middag). Kvelds: 1-1,5dl grøtpulver og passende vannmengde og 1 dl melk. Vi varierer litt med forskjellige grøttyper, sjelden samme til lunch og kvelds. Skal også prøve å gå over til brød til lunch nå, men litt redd for at hun ikke skal spise nok, for hun er ikke kjempeglad i brød..... Tror nok ikke du trenger å bekymre deg for at hun får for lite, det komme jo veldig ann på hvor mye hun er i bevegelse og hvor mye mat hun faktisk trenger. Men er du bekymret så spør helsesøster!
Raffna Skrevet 11. januar 2007 #3 Skrevet 11. januar 2007 Høres ut som passe menge mat, omtrent det samme som tassen min på 11 mnd spiser (faktisk spiser din litt mer tror jeg). Så lenge vektkurven går som den skal har du nok ikke noe å bekymre deg for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå