Gå til innhold

Smerte i "rumpeballen"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva det kan være, selv føler jeg isjiaslignende smerte. Den sitter inne i den ene rumpeballen, og gjør at det er smertefullt å gå og stå på foten på den samme siden. Den ene dagen er det ille, mens en annen trenger det nesten ikke være merkbart.Men mulig det kan bli verre jo lenger ut i svangerskapet man kommer og desto tyngre man blir...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det på nett samme måte!!! Legen visste ikke helt hva det var, men jeg fikk henvisning til fysioterapeut så får vi se hva hun sier! Jeg er bare 19+3, men har kjent dette over en måned nå, og det er som du sier veldig vondt noen ganger, mens andre ganger går det heilt greit.

Skrevet

Takk for svar. Ja, da blir det vel å prøve fysioterapeut:-)

Skrevet

jeg hadde det samme i forrige svangerskap.Legen trodde det først var svangerskapsisjas, men fysioterapautenendret diagnosen til bekkenløsning etter noen uker med behandling.

Det er bare å komme i gang med fysioterapi så fort som mulig og helst bassengtrening også!

Jeg har begynt å få de samme symptomene ved dette svangerskapet også, spesielt når gradestokken kryper ned på minussiden:(

For meg hjelper det ofte å gå med korte skritt.

Skrevet

Hos meg var dette starten på bekkenløsning. Gikk til lege og kom til en super fysioterapaut. Nå plages jeg nesten ikke av smerter lenger i det hele tatt - bare når jeg har vært skikkelig dum og sta og vaska hele huset og skifta alle sengetøy. :)

Skrevet

Jeg tipper bekkenløsning. Hadde det akkurat sånn i forrige svangerskap og nå har det begynt på samme måte igjen. For meg ble det verre etter hvert og smertene kom også andre steder.

Skrevet

Jeg har også de smertene! Spesielt vondt er det etter at jeg står opp om morgenen. Men det varierer veldig hvor vondt det er.

Skrevet

Jeg er også plaget med samme type smerte, det er bekkenløsning... Jeg får behandling hos fysio 2 ganger i uken...

Skrevet

Hvordan behandling får du?

Og i hvilke situasjoner får du mest smerter?

(Har lurt på hva mine smerter skylles. De kan visst være mer vanlig enn jeg trodde... Trodde bekkenløsning var litt annerledes men det er kanskje det jeg har likevel?)

Skrevet

Jeg har akkurat sånn som du har det og har trodd det har vært en muskel som trenger og trenes siden jeg har brukt de forrige 4 månedene på sofaen. Men det høres ju ut som det er feil. Bekkenløsning usj. Men hvis fysioterapeut hjelper er det ju flott.

Hvis basseng trening hjelper er det noen som vet om vanlig trening hjelper?

Skrevet

Har bekkenLÅSNING jeg!

Dvs har vondt i rompeballen, og sinnsykt vondt om du presse på rette punktet på rompeballen. Har vært hos Kiropraktor, og hun så at for å ha bekkenløsning måtte det være smerter i alle 3 bekkenleddene -dvs begge de bak/i rompeballene og forran i lyske liksom. Bekkenløsning og bekkenlåsning blir visst ofte forvekslet.

Jeg har fått noen øvelser for å holde låsningen min i sjakk; ligger strekk ut på ryggen og presser et og et kne mot "magen" Dette hjelper meg noe helt utrolig - Det holder bekkenet i bevegelse.

Anbefales!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...