kjerringa-mot-straumen Skrevet 10. januar 2007 #1 Del Skrevet 10. januar 2007 Tenkte jeg kunne fortelle fra begge fødslene mine siden jeg ikke har lagt ut fra 1 gang. 27.7.04: Er enda 11 dager igjen til termin og jeg står opp i 7 tiden, Er litt sliten etter en handlerunde med svigermor dagen før for og kjøpe de siste tingene. Tar en tur på do ca 8 og da kommer slimproppen, var ingen tvil om det men det kan jo ta ett par uker til fødsel så det stresset meg ikke så mye, var bare glad for da slapp jeg mest sannsynelig ¨å gå to uker over termin. rakk å dra på meg buksa og gå inn på soverommet så gikk vannet! Begynte å kaldsvette litt og prøvde å ringe sykehuset, libja var opptatt så ringte gubben, han skulle komme med en gang. Stakkar, han rakk bare si hei så buste jeg ut "hjem, nå!!" og la på. fikk så tak i sykehuset som ba meg komme inn siden fostervannet var brun/grønt. mens jeg ventet på gubben, kom svigermor opp, (er nabo) var fint å ha selskap for riene var godt i gang nå. Var inne på sykehuset i ti tiden alt var i orden og barnet var rolig. Fikk ta meg et godt bad, før vi fikk fødestue. Hadde kraftige rier veldig lenge, og babyen fikk elektrode på hodet. Jeg presset og presset men ingenting skjedde. Så falt hjerterytmen og de måtte skynde på litt, de sa de skulle hjelpe meg ved å klemme på magen under rien, men jeg vil ikke si at ei dame på 90 kg som legger seg øverst på magen er å klemme litt... Så klipte de opp (uten bedøvelse, kan høre lyden enda) og på ett par rier var han ute.Klokken 17.55 kom en nydelig gutt på 3820 g og 53 cm! Han var litt skjev i kroppen, for han lå litt vridd i klem, så hadde ett halvt år med oppfølging av fyseoterapeut, derav den lange utdrivningsfasen, men alt i alt gikk det helt greit og det var virkelig værdt det når jeg fikk han opp på magen. 21.9.06 Hadde gruet meg litt siden forrige fødsel var ganske hard, men visste også i større grad hvor fantastisk premien var. Akkurat en uke før termin fikk jeg ikke sove. Hadde fryktelige kynnere som jeg hadde slittmye med de siste ukene, Kjente prosedyren og sto opp, gikk litt rundt, da det ikke hjalp tok jeg meg en god lang dusj, vasket håret og shavet leggene (må ha vært den mest velstelte på fødesta den natta:) Begynte og få mistanke om at jeg kunne være i fødsel så ryddet litt i huset så det ikke skulle være så rotete når jeg kom hjem... ja, jeg vet det, skulle tro at å rydde var det siste man tenkte på, men jeg måtte få tiden til å gå Halv to var riene regelmessige 5 min mellom hver og det var på tide å vekke sambo, hadde tross alt 1 1/2 time kjøretid til sykehuset og en guttunge på 2 år som skulle til besteforeldrene sine.... Han fikk det jammen travelt, jeg var såå laidback og tenkte inne i meg "ikke stress, ikke stress, kan ta mange flere timer, akkurat som sist". Stoppet hos svigers med prinsen og tok meg tid til dopause og et glass cola, var da 1 !/2 min mellom riene..... Var på sykehuset 3.15. Hadde da 6 cm åpning, hadde en fantastisk jordmor og ei helt fersk jordmorstudent (som kommer til å bli helt ypperlig i faget), som støttet meg hundre prosent!, Hadde pressrier og full åpning fra ca 4.30, og 5.02 var vår store, lille prinsesse ute, 4170 g og 53 cm. Fikk beskjed om å ikke være så laidback neste gang (hvis vi skulle ha fler). kunne godt ha kommet litt før.. Fødte også denne gangen uten bedøvelse, en liten rift denne gangen, og måtte sy en halv times tid. Har bedre følelse etter denne enn forrige, mye tror jeg kommer av fantastiske jordmødre. Sitter uansett igjen med to mirakler som virkelig var verdt alt slitet! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7723111-2-historier/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå