Gå til innhold

Til dere som har vært på UL med tidligere barn og fått vite kjønnet........

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På meg har det stemt begge de tidligere gangene. Første gang fikk jeg ca 70% sjangs for gutt, og gutt ble det. Andre gang 80% sjangs for jente, og det ble jente. Denne gang er det ikke tvil om at det er en gutt:) Hehe! Fikk et kjempebra ul-bilde som bekrefter det hele:)

Fekk ikkje vite nokon prosent - ho sa berre at dette er ei jente og var sikker i sin sak. Og det stemte jo :)

Denne gongen var ho like sikker på at det var ein gut, så då rekner eg med at det stemmer óg... Men her såg me jo ein liten tapp som stakk fram. Sist gong viste ho oss det kvinnelege kjønnsorganet (3 prikkar...).

Annonse

Første gang fikk vi vite at det var gutt men det fikk vi vite på UL i uke 28. Det var ingen tvil men som sagt det var så pass sent. Når vi var på UL i uke 18 fikk vi beskjed om at jordmor av prinsipp ikke fortalte hvilket kjønn det ble for man kunne ikke være sikker såpass tidlig..

Denne gangen (annet sykehus) spurte jeg og når hun flyttet Ul-sonden nedover så jeg det selv - før hun sa noe. Uten tvil en gutt..

Fikk det bekreftet av gynekologen noen uker senere.

Med nr. 1 var ultralydjordmor helt sikker på at det var jente noe det også var. Med nr. 2 var jordmor litt usikker for babyen lå med bena sammen, men hun mente til slutt at det ville bli en gutt noe det også ble. Nå med nr. 3 var den lille lite samarbeidsvillig og lå med bena tett samlet og hun turte ikke å si noe bestemt. Hun sa hun ikke pleide å si noe hvis hun ikke var rimelig sikker.

Hei!

Jeg har termin 4 mai og var på ultralyd i slutten november. Fikk da beskjed om at jeg venter gutt. Vi så det ganske tydelig selv også :-)

Var så på ny ultralyd på Ullevåll 18 desember og de bekreftet igjen at det er gutt. Så det er ok det denne gangen også.

I mitt første svangerskap så var jeg på ultralyd i uke 13 allerede og da sa de at de så en gutt. Var så på mange ultralyder på Ullevåll på grunn av komplikasjoner og alle gangene sa de gutt.Og det stemte - desember 04 så fikk jeg en nydelig gutt som nå er 2 år!!

Hei

Den første gangen jeg var gravid sa di at det var en jente og det stemte.. Nå sa de at de trodde det var en jente, og når jeg var på en ny ultralyd sa de også at det helt sikkert var en jente.. Og vi så det selv også.. Tror ikke de sier noe vist de er ganske usikker..

Det stemte sist gang med en gutt, men vi fikk streng beskjed av jordmor om å ikke gå hjem og male barnerommet blått. Det var egentlig greit, for vi tok alltid litt forbehold. Det holdt å kunne kalle babyen for han og si at vi trodde det ble en gutt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...