Gå til innhold

Lager dere barnemat/grøt selv?


-carina-

Anbefalte innlegg

Vi har foreløpig kun gitt smaksprøver, så synes det har vært greit med "kjøpemat". Karsten får to spiseskjeer fruktmos, og siden de små begerne fra Nestlè kan være åpne i to dager holder det akkurat til tre måltider. Så jeg må si at jeg er lat og bare gir "kjøpemat"... Vet ikke om man sparer så veldig mange kronene på å lage alt selv. Men det er klart, når han begynner å spise poteter, grønnsaker og sånt kan han jo få av det vi lager til oss selv...

 

Er dere flinke til å lage selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har stavmikser etter hun eldste, så vi har prøvd å lage selv. Men, hun liker ikke stort annet enn grøt og banan, så har ikke fått tatt den i bruk enda. Må nok vente noen måneder til, kanskje hun er mindre kresen da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første smaksprøvene av grøt var hjemmelaget, men melet skal bløtlegges ca 1 time før koking og det er ikke alltid så lett å få tid til.

Så nå serverer vi Nestlè barnegrøt istedenfor.

 

Ellers fikk jeg en stavmikser for ca 10 år siden som jeg aldri har brukt før. Nå etter jul tok jeg den i bruk for å mose pære til Victoria. Genialt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir ikke fulle måltider, og lager det opp på kvelden og fryser det ned. Grøten kjøper jeg i ferdigpakker, men dessert og middag lager jeg litt av.

 

Kan anbefale "Lettlaget barnemat" av Margit Vea. Enkel mat som er tilpasset ulike årstrinn opp til 6 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...