Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 Vi flytta 5 min kjøring unna bhg til jenta mi. Men nå har det seg sånn at vi vil tilbake til det området vi bodde før (300 m fra bhg). Men da må vi selge leiligheten, og finne oss en leil vi kan leie, som er stor nok til en voksen og to barn. Vil hun skal fortsette på samme bhg, og begynne på skolen sammen med venner fra bhg. Da begynner hun på samme skole som jeg gikk på fra 1-10, og som min pappa gikk på. Kjenner t.o.m. noen av lærerne der (noen er der enda! Jenta mi har en del tilpasningsproblemer, og bruke over 6 mnd på å slå seg til ro da hun flytta over fra småbarn til storbarn i fjor høst. Nå begynner hun på skolen høsten 2008. Men hvis vi ikke finner en leil som ligger helt nært skolen..Men f.eks.en liten km fra, og en annen skole kommer nærmere, kan vi da bestemme at hun skal gå på den bestemte skolen?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 11. januar 2007 #2 Skrevet 11. januar 2007 Det er i utgangspunktet fritt skolevalg i Norge, dvs si at svaret på spm er ja. Men om klassene er helt fulle, vil barn fra skolekretsen bli prioritert. Men du kan kanskje søke på et slags særskilt grunnlag? Men altså, i utgangspunktet skal ikke det være noe problem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå