lille-snupp Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 Hei! Nå trenger vivisst litt hjelp her. Jenta mi på snart 6 mnd plages forferdelig med magen, hun trykker og trykker så tårene triler og hun setter i noen skikkelige hyl, men ingenting kommer!! Og hvis noe kommer, så er det kun ei knallhard lita kule, nesten som en kullsvart harebæsj! Hun begynte med grøt før jul (la på seg litt dårlig) og ellers får hun mm og litt frukmos.. Hvor ofte skal de ha avføring når de får fast føde? Hun har alltid vært treg i magen, og bæsjet sjelden.. Vi tilsetter malt i mm-flaske om kvelden, og hun får svisker hver gang hun får grøt, men altså ingenting hjelper!! Vi har også prøvd å hjelpe henne med febermålet når det står på som værst, men det nytter ikke... og forresten, hun har hoftegips, kan det påvirke at hun får forstoppelse? Jeg mener, hun er jo i veldig lite bevegelse for tida, og det påvirker vel kanskje avføringa? Kan noen hjelpe oss litt? hun trykker og trykker og ikkenoe kommer!!!!
Sigbeth Skrevet 10. januar 2007 #2 Skrevet 10. januar 2007 det første som faller meg inn er å gi vann, men det har dere kanskje prøvd? tror nok det kan han sammeneheng med lite bevegelse som du sier, slik er det jo med oss også, har man treg mage hjelper det ofte å gå en tur. Men dere kan vel ikke ta av gipsen!
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 10. januar 2007 #3 Skrevet 10. januar 2007 ring helsestasjon!! snakk me hs der. de har sikkert noen tips. kanskje du kan gi duphalac eller noe?
Fjusa Skrevet 10. januar 2007 #4 Skrevet 10. januar 2007 Jeg har ei jente på 8mnd som sliter med akkurat det samme. Vi har nå tatt henne med til fotsonebehandling 4 ganger og hun er som en ny baby! Det er virkelig å anbefale!! Her koster det 175 kr for en halvtime. Jeg synes absolutt det er verdt det! Men du må være forberedt på at det kan gjøre litt vondt når de masserer på de punktene som har med tykktarmen å gjøre. Jenta mi gråter litt når hun får behandling, men jeg må bare bite tennene sammen og tenker på at hun får det så mye bedre etterpå! Lykke til!
Fjusa Skrevet 10. januar 2007 #5 Skrevet 10. januar 2007 Forresten: Som en skriver over her også, så sier de der vi tar fotsone at det er veldig viktig å få i dem vann (vann uten noe i)!
lille-snupp Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 10. januar 2007 Takk for tipsene!! vann har vi prøvd, men hun liker det ikke og ser ut som jeg prøver å gi henne gift... så desverre... har også prøvd med litt sånn babysaft oppi, men hun liker det fortsatt ikke.. Må vel ringe hs nå, er vel de som evt har tips som hjelper med en gang, kan liksom ikke vente til vi har kontr den 16. heller... Jeg må nok prøve å oppsøke fotsoneterapi, det er vel kanskje det som vel hjelpe på sikt hvertfall!! Godt tips:) nå går jeg og ringer hs, de må jo ha noe fornuftig å si?! klem
Fjusa Skrevet 10. januar 2007 #7 Skrevet 10. januar 2007 Skriv i denne tråde hva de sa på helsestasjonen, da. Vi kan alle trenge noen tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå