Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 en jeg kjenner har en baby på 7 mnd. Han ligger kun på rygg og bakhodet er dermed veldig flatt. Hvis de ikke gjør noe med det, forblir hodet flatt resten av livet?
Gjest Skrevet 10. januar 2007 #2 Skrevet 10. januar 2007 Hmmmmm......... Jeg har hvertfall sett voksne mennesker med veldig flatt bakhodet... Men om det er fordi dem har ligget for mye på ryggen vet jeg ikke da =)
avent1 Skrevet 10. januar 2007 #3 Skrevet 10. januar 2007 Det trenger ikke å forbli flatt. Det vil nok endre seg etter hvert som barnet blir litt eldre og ligger på forskjellige måter når den sover. Hos mange så går dette over av seg selv også. Dessuten så vil det ikke vise så godt når barnet får mer hår. Sønnen vår var også veldig flat på den ene siden for noen mnd siden. Han er nå ett år og jeg mener at det ikke viser noe særlig lenger.
Harald Ripultfør Skrevet 10. januar 2007 #4 Skrevet 10. januar 2007 Datteren min har også fått litt flatt bakhode. Jeg syns det er litt synd.. er redd for at folk skal tro at jeg bare lar hun ligge på ryggen hele dagen. Men hun er jo bare 11 uker gammel, og sover mye, og da SKAL hun jo ligge på ryggen. Når hun er våken og blid ligger hun masse på magen! Hun er veldig sterk i nakken og har klart å snu seg flere ganger allerede, så det er vel et godt tegn..
Gjest Skrevet 10. januar 2007 #5 Skrevet 10. januar 2007 hs mente at det var viktig å la barn med flatt bakhode sove på siden. (annenhver gang, eller når det er flatt litt på siden som min; mest på motsatt side) og ha unga mye på magen. Etter hvert som de begynner å sitte og gå selv retter det seg oftest uansett.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #6 Skrevet 10. januar 2007 Kraniet til små små babyer er mykt og de ulike delene av skallen er ikke sammenvokste ennå. På de aller fleste retter hodet seg ut og får normal form. Dette kan imidlertid ta lang tid. Fysioterapeuten vi har gått til pga flatt bakohode (stiv nakke) sa at det nok ikke ville bli helt bra før han rundet 2 år kanskje. Vår baby er nå bra i nakken og ligger med hodet til siden når han sover. På dagen er det full fart og ingen ligging. Ser stor forskjell allerede, myyyye mindre flat )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå