Gå til innhold

ABC 07.07.07???

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har fått plass på ABC? Det har vi, og jeg gru-gleder meg litt. Skal ikke på info-møte før i mars, men så er det kanskje hyppigere besøk etter det?

Er det noen jeg kommer til å se der? Håper det...

ps. lurer på om jeg kjente noen "sommerfugl-vinger" i magen i går kveld. Er ferdig med uke 15 i dag, men det kanskje litt tidlig? Vet jo ikke hvordan det skal kjennes ut... Er det litt vag kiling?

Føler meg virkelig gravid i dag, for jeg fortalte det på jobben i går. Så da er det ikke lenger nødvendig å holde inn magen:)

Ha det godt alle sammen!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7722512-abc-070707/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

Jeg har fått plass på ABC og har termin 21 juli. Dette blir min første fødsel, og jeg brukte ikke lang tid på å bestemme meg for å føde der. Og idag hadde vi vår første kontroll med jordmor (vet ikke hvorfor jeg fikk time såpass tidlig i forhold til deg - er 12+6 idag). Jeg ble ganske imponert over hvor nytt og fint det var der, og den hyggelige stemningen som ligger over hele avdelingen. Vi fikk se føderom, som rett og slett så veldig hjemmekoselig ut, hotellrommet (som er i samme gang) og hadde en lang samtale med jordmoren som skal følge oss helt frem til fødselen. I tillegg fikk vi høre hjertelyd, som jo er fantastisk i seg selv. Jeg fikk faktisk høre den på mandag også, da jeg hadde ordinær legetime.

Så jeg tenker mindre og mindre på hvordan det skal bli å føde uten hjelpemidler og mer og mer på hvor mye jeg faktisk gleder meg til å føde...

Er glad for å ha valgt ABC og er sikker på at det er det rette for meg.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7722512-abc-070707/#findComment-7724713
Del på andre sider

oj, det var tidlig ja. Ble så nyskjerrig at jeg ringte opp abc og lurte på om det var riktig at jeg først skal inn 2.mars men hun sa at det er tilfelldig når første time blir, så du var heldig som fikk time så tidlig, hun sa at de tok første ledige time. Jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet..

Vi har fått tildelt en som heter liv marit, det var ikke tilfeldigvis hun dere var hos?

jeg vagte egentlig ikke abc pga ikke-smertelindring men pga at jeg har så dårlig erfaring og dårlige minner med sykehus og hvite korridorer og instrumenter. vil at fødselen skal forbindes med liv og glede ikke sorg og død, håper veldig på en positiv opplevelse når vi skal på abc.

Vet du om det ligger noen bilder på nettet? prøvde se på ullevål sine sider men fant ikke.

Kanskje vi sees der oppe!

si gjerne i fra om fler erfaringer eller dersom du er der igjen og får noe info du vil dele... Takk!

Mange hilsner fra meg

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7722512-abc-070707/#findComment-7726001
Del på andre sider

Vi fikk en soet polsk jordmor som het Ewa. Tror ikke jeg hilste paa en Liv Marit, men det er 18 jordmoedre der, saa man moeter vel ikke alle.

Tror ikke det er lagt ut noen bilder av ABC paa nett, men dersom du gaar inn paa Adelinger/divisjoner og derfra Foedeavdelingen, saa finnes det i alle fall noen bilder av hotellet. ABC ligger jo i 3 etasje paa hotellet. Men du faar se alt naar du kommer paa foerste kontroll.

Jer er sikker paa at du blir fornoeyd med ABC. Det minner overhode ikke om noe sykehus! Og jeg tror de gjoer alt for at du faar det slik du vil. Faren eller du selv kan til og med faa ta i mot barnet! Ganske fantastisk synes naa jeg.

Det blir spennende aa hoere hvordan du opplever ditt foerste moete med ABC. Selv har jeg neste kontroll i slutten av mars

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7722512-abc-070707/#findComment-7745082
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...