Gå til innhold

Ny jobb?


Oktober

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i et vikariat som skal vare ut juni og kan nå få tilbud om et annet vikariat som går mot fast stilling. Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Skal jeg si til dem at jeg gjerne vil ha jobben, men at jeg er gravid? Eller skal jeg late som ingenting. Det vil jo synes ganske snart, og da kan det jo hende at de ikke vil ansette meg i alle fall... Nei, ikke vet jeg hva jeg skal gjøre... Kinkig det der. Noen som har noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal ikke hindre deg i å bli annsatt i en stilling når du er gravid. Jeg begynte i ny jobb nå i januar og grudde meg forferdelig til å fortelle sjefen min at jeg var gravid, (er 3 mnd nå) Og som han sa at jeg blir jo ikke mindre gravid selv om jeg har begynt i ny jobb, og graviditet er ikke en sykdom. Det er faktisk fastsatt ved norsk lov at de ikke har lov til å ikke ansette deg dersom du er gravid og den som er best egnet for stillingen... Du er ikke plikta til å si noe på intervju at du er gravid. Men jeg se at stillingen du går i går ut i juni, og du er 2 mnd på vei nå, i juni er du da er du 7 mnd på vei, hvordan skal du klare å sjule at du er gravid da?? Du må jo fortelle det en gang. Så hadde jeg vært deg, hadde jeg fortelt om det tidlig, og søkt på stillingen når den tid kommer. Du stiller alikevel på lik linje med andre søkere, og er du best kvalifisert må de gi deg jobben, selv om du er gravid...

 

Lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...