Gå til innhold

De lærde strides...

Anbefalte innlegg

Skrevet

En helsesøster sa at om jeg ikke kunne amme lenger skulle jeg ikke begynne med mme på flaske etter 6mnd, da skulle jeg bare gi grøt o.l.

Men så er det tydeligvis delte meninger om dette. Hva har du hørt om det? Er det fy fy og begynne med mme etter halvåret. Blir det ikke litt vel mye "tørt" på en måte, synes hun er så liten ennå.

(må slutte helt å amme ved 7mnd pga sykehusinnleggelse og medisiner)

Vil være anonym så de som vet hvem jeg er ikke blir bekymret...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror dere snakket litt forbi hverandre der, evt hun vet ikke at du ikke har mm! Har du grøt med mme i så skal det være omtrent 500ml per dag væske, inkludert mm/mme og grøtvæske. Og så vann ved siden av, eller en utblandet juice (bra vitaminer!). Har du ikke mm lenger så kan du gi henne mme2. Det er fremdeles viktig med kos for baby, så det er ikke kjempedumt med en morgen og kveldsflaske med mme! Legg henne til nesten som om dere skulle ammet. Hudkontakt, øyekontakt, tett i armkroken, koooose!

Skrevet

Jeg har også lest at hvis man trenger tilleggsføde rundt 4 mnd alder, så skal man heller begynne med grøt enn med mme.. Høres helt sykt ut! Du kan jo prøve deg frem, jo mer fast føde hun får jo mindre melk trenger hun jo. Bare pass på å tilby henne vann hele dagen.

Ei venninne har verken hatt pupp eller mme siden jenta var 6 mnd, det har gått veldig bra det :o) Men vær som sagt flink til å tilby vann.

Skrevet

Man anbefaler å begynne med grøt framfor mme fra 4 mnd om det absolutt skulle være nødvendig(i tillegg til mm). Men slutter du å amme må du selvsagt gi mme i tillegg. Hun mente kanskje at du ikke bare skulle gi mme, men grøt i tillegg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...