Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 Før var vi en fin veninnnegjeng samlet på en liten lokal plass, men etterhvert har vi flyttet på oss. bor nå3 mil fra det lille lokale tettstedet i en by. Er det bare jeg som opplever å miste venner pga avstand? har vært der x antall ganger på besøk, mens jeg kanskje klarer å få de 1 gang i året til dit jeg bor, Er bestandig unnskyldninger om at det er dyrt å komme seg hit kollektivt, tørs ikke kjøre bil(kan være farlig å kjøre i en by/hvertfall å parkere), har ikke lyst til å reise kollektivt alene, vanskelig å komme seg av og på med vogn(går ann å be sjåføren om hjelp da) tungvindt å reise med barn i (permisjon) må jo ha mat og stell underveis, kan ikke gå ut om kvelden, tilfelle de våkner. det siste året har jeg vært såå lei av enveis at jeg har kjørt samme opplegg tilbake, men det virker ikke som vi skjønner poenget. Noen som har tips til meg ellers kutter jeg båndene til den personen helt. er lei av å prøve. (er liksom gratis og så mye enklere for meg å kjøre/reise kollektivt.)Er jeg unormalt kravstor? eller kan en forvente litt begge veier? har andre venner som bor 60 mil unna som har besøkt meg oftere.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #2 Skrevet 10. januar 2007 Det blir litt annerledes når man har barn da. Da er 3 mil plutselig ganske så langt. Min gutt sliter med bilsyke og spy - så venninner som ikke har barn kommer oftere til meg enn jeg til dem. Det er ikke så lett å planlegge at det ikke skal bli den drittbleien på en lang busstur heller. Men.......man trenger heller ikke gjøre det vanskeligere enn hva det er. Tror nok mange venninner vokser fra hverandre oftere pga. barn enn flytting. Synd det skal bli slik da.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #3 Skrevet 10. januar 2007 Heisann!! Flytta bort fra bygda for halvannet år siden. Er ofte hjemme da, fordi familien min bor der, men jeg har jo ikke mulighet til å ta hele runden å besøke alle venner hver gang.. Nå er det ikke så mange av mine venninner som har barn, men de er ikke flinke å komme på besøk likevel! Får alltid spørsmål om når jeg kommer hjem, får press på meg til å gå på besøk... nå når jeg er høygravid så orker jeg lite!! Det er litt over en time å kjøre hertil, men de kommer ytterst sjelden likevel... Er litt skuffa over det ja!!! Flere av dem har jeg bare mindre og mindre kontakt med...
@nnis82* Isabell er født :) * Skrevet 10. januar 2007 #4 Skrevet 10. januar 2007 Har det på en måte likedan, men forskjellen her er at vi bor faktisk i gangavstand til hverandre, og det hele forandret seg når jeg og sambo kjøpte hus sammen. Før det hadde jeg egen lelilighet, var da den eneste som hadde mitt eget der vi virkelig ikke trengte å ta hensyns til andre. Hadde konstant besøk av noen, fant på mye gøy sammen, lagde middager i lag osv. Når jeg og sambo da kjøpte oss hus for snart 4 år siden var det BOM STOPP..... Inviterte jeg venner på besøk så var det alltid å dra på neisvaret og komme med en dårlig unnskyldning. Tenkte at de kanskje følte det slik for da var jo sambo der også, men så reiste sambo bort for å jobbe, reiste søndag kveld og kom igjen torsdag kveld fredag ettermiddag, og det fortsatte på samme måten som før. Syns det er edlig trist at mine venner ALDRI kommer på besøk, og som med deg, jeg har også en venninne som bor 60 mil unna. Hun er her nå og skal vær her en uke og har vert her mer det siste halvåret enn de vennene jeg har her!!!! Vet ikke om noen gode råd for da hadde jeg brukt de selv:)
@nnis82* Isabell er født :) * Skrevet 10. januar 2007 #5 Skrevet 10. januar 2007 he he... ser nå at det ser ut som at sambo reiste bort i en uke for å jobbe, men det var slik i rundt et års tid tror jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå