Gå til innhold

Skravlis for oss med IKM uke 4 :o)

Anbefalte innlegg

Hei og hopp - hvordan står det til med dere??

Her fikk jeg første positive EL-test i går (får vanligvis mer enn en) så nå er det sengevalsen hver kveld for en periode :oD Men fytti rakkern så vondt det er i magen! Skikkelig turn-off :o/ Har jeg EL i dag/morgen så er det bare så vidt jeg holder meg innen uke 4, med forventet mens på søndagen... Jaja, får jo selvsagt håpe den ikke kommer i det hele tatt. For resten av livet, for gubben vil ikke ha mer enn 2 unger sier han *fnis*.

Stå på denne uka! :o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7722290-skravlis-for-oss-med-ikm-uke-4-o/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg ;)

Jeg har hengt i IKM uke 3 helt frem til nå, men innser at jeg kommer til å havne i uke 4 i stedet, pga. sen EL denne pp. Jeg fikk positiv EL test i går og regner med IKM 22. eller 23. januar. (Har ganske kort lutealfase - ca 11 dager).

Jeg vil heller ikke ha besøk av tanta denne pp... Hun kan dra på ferie sammen med tanta di i minst 9 mnd ;)

Lykke til!

Hei hei!

Jeg havner vel så vidt innenfor uke 4 jeg og- Etter mine beregninger skal IKM være søndag, men tester EL for første gang denne pp og ikke noe i dag tidlig, så vi får se.....

Tenk om jeg ikke har EL??? Næææi, har jo El smerter hver mnd så må jo være EL der da.?? Eller?

Hehe, total freak out!

Hei!

Jeg hører også med i uke 4, tror jeg! Tester ikke etter el denne pp, men får jeg 28 dagers syklus faller IKM på mandag den 22. Syns jeg har hatt el-smerter i en uke nå, men føler meg ikke sikker på om jeg har hatt el eller ikke. Har ikke sett noe el-slim, men kan vel fortsatt hende el har vært. Ellers er jeg vel snart innunder uke 5! :o)

Det er skikkelig kjedelig, Tussa,men en kan visst ha el-smerter uten at det faktisk løsner et egg. MEN, sånne kjipe ting er da vel vi unntatt for?? ;o) Tror det alltid er bestilt el til BIM-jentene! :o))

Uansett, lykke til alle sammen! Måtte det bli en fruktbar tid for oss! :o)

Kjenner meg så godt igjen i det du skriver her... Jeg har også hatt EL smerter helt siden før helga. Jeg har testet med EL tester da - og den første positive testen dukket opp først i går - på dag 21. Hadde jeg ikke testet med EL tester tror jeg at jeg hadde gitt opp denne pp - men i går fikk jeg jo skikkelig ny giv til å fortsette å prøve noen dager til ;)

Lykke til!!!

Annonse

Ja det håper jeg og det er jaggu fortjent :-)

Jeg er vel ikke først i køen når jeg ser noen som har prøvd lenge her, men satser på at bilen er stoooor og har plass til alle.

Jeg har kjøpt noen sånne billig tester for EL test, og kontrollstreken er jo veldig tydelig, blir test streken like tydelig ved EL??

Man ser jo en slags skyggestrek når det har gått noen minutter, men den tror jeg er der uansett. Noen erfaringer?

EL- tester hfra billigtester har jeg god peil på - for de har jeg snart brukt i et år - dessverre ;(

For min del fungerer testene slik at det alltid en en svak teststrek (av varierende styrke gjennom syklusen) som blir sterkere og sterkere opp mot EL. Testen blir positiv før EL (to like sterke streker) og er da positiv i 2 dager, før den gradvis blir svakere igjen.

Håper det hjalp det - og du skjønte den dårlige forklaringen min ;)

ja takk, det hjalp, er så mye forskjellig erfaringer her inne, så ikke så lett. Men jeg får bare fortsette å teste så finner jeg fort ut hvordan det funker. Hvor ofte tester du? Mer enn en gang pr. dag når det nærmer seg? Når på dagen?

:-0)

Jeg tester på ettermiddagen - en gang om dagen (og har til nå funnet minst en positiv test hver mnd)

Strter å teste rundt dag 12 - og frem til EL dukker opp - som har skjedd fra dag 15 til dag 22 (da blir ventetida lang altså!!!)

Lykke til ;)

Ellers anbefaler jeg på det sterkeste å tempe!!! Jeg begynte med det for noen mnd siden, og det gir så god oversikt over syklusen... Ekstra spennende blir det også når man sitter og håper på høye temperaturer etter EL. Jeg bruker Fertility Friend på nettet og legger inn opplysningene der.

Annonse

Ja ,det er jo også en mulighet ja,virker som det er litt pes bare. Tror jeg får prøve disse EL testene først og skjer det ikke noe de neste mnd så får jeg vurderer temping da.

Takk for god hjelp da :)

Håper den sitter hos deg denne pp, du har virkelig ventet lenge nok.... Bra du står på da ;)

He, he.... Faktisk så har jeg et godt råd å gi - som jeg dessverre ikke klarer å følge selv ;(

Da jeg ble gravid i sommer (mistet i høst i uke 12) hadde jeg ferie og vi hadde tatt en liten pause i den aller ivrigste prøvinga med temping, EL-testing m.m. Tror faktisk det kan hjelpe å ikke tenke så mye på det.... Som om det går an når det er det man ønsker seg mest av alt ;)

Ja, det var det da, hehe, men er nok mye sant i det at man skal prøve å slappe litt mer av med det. Jeg har egentlig ikke stresset så fært med det heller, men jeg er mest interessert i å finne ut av hvor lang syklus jeg har, og når sånn ca jeg har eggløsning så man ikke skyter helt i blinde, for å si det sånn.

Tester denne metoden et par mnd (forhåpentligvis bare denne) og så kan jeg heller kutte det ut og følge syklus utifra ca beregning.

Jeg tror heller ikke det er bra og bli for opphengt, og jeg ser at man veldig lett kan bli det, spesielt her inne. Hehe, alle babygale damene, samtidig kjempefint forum for å snakke litt med andre og få råd.

Det er vel en balansegang det der... Trist at du mistet i høst, det må være forferdelig tungt. Først i lykkerus og så skikkelig nedtur. Huff! Synes det er så mange her inne som har mistet og. Finnes det noen form for statistikk på det mon tro?

Var tøft å miste, ja... Men jeg tok det faktisk bedre enn jeg hadde ventet... Nå vet jeg i alle fall at vi kan bli gravide... ;)

Tror det er ca 15 % sannsynlighet for å miste. Men tallet er enda høyere hvis man regner med de som ikke vet at de er gravide, men som mister tidlig...

Ja det er vel kanskje det positive oppi det hele at du vet at dere faktisk kan få barn. Har jo ingen garantier for det.

Imponert over mange her som både har mistet flere ganger og prøvd i flere år. Det må være utrolig kjipt. Når man først har bestemt seg, skal det gjerne skje med en gang. Jeg er ihvertfall sånn. Gleder meg til å begynne å kjøpe vogn, klær, utstyr, innrede rom (ser på ny bolig nå) Men kan jo ikke akkurat gjøre det riktig enda....da hadde sambo trodd jeg var sprø tenker jeg.

He, he... Sambo tror nok også at jeg er ganske sprø... Tenker nok mest på baby om dagen nå. Men snart har jeg ikke tid til å tenke så mye på det - for nå skal vi snart ha laaaang ferie ;)

Ser ut som at det er omtrent bare oss som har IKM i uke 4... Eller at vi i alle fall kuppet denne tråden ;)

Hvis du har MSN kan du godt legge meg til der - så kan vi skravle ;)

Min MSN er [email protected]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...