Gå til innhold

Røyklukt, er det skadelig for babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg orker ikke dra til svigers, for de røyker inne, og når vi har vært der, må vi dusje og vrenge av klærne og vaske og lufte alt som har vært i huset der. Har vært der to ganger på 5,5 mnd, selv om de bor 10 min unna. Jeg orker ikke dra dit, de får heller komme til oss når de røyker inne.

Er det farlig for babyen å puste inn den lukta som finnes i huset, tro? Så har jeg noe å argumentere med. De røyker ikke inne når vi er der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns vel kanskje du overreagerer litt jeg da,men.....mine svigers røyker også inne, når vi kommer røyker han på eget rom. Greit for meg, tror ikke mini tar skade av å være der 2-3 timer i uka. Det er jo deres hjem. Men hvis det plager deg så ille så hadde jeg latt være å dratt....

Skrevet

Jeg tar ikke med barnet mitt inn til folk som røyker. Lukten er forferdelig selv for meg, det setter seg jo så godt i møbler og vegger. Nei, de får komme til oss, ønsker ikke å utsette mitt barn for passiv røyking.

Skrevet

Kan jo fortelle at jeg selv ble lagt i respirator fordi jeg var mye hos besteforeldre som røyket, derfor jeg overreagerer - er klar over at jeg er litt vel hysterisk, men vil ikke utsette jenta mi for det samme.

Skrevet

Vi er så opplyst idag at vi vet at passiv røyking kan være svært skadelig, men hvor skadelig det er for babyen om dere har henne i et hus som det røykes i til daglig, men ikke når dere er tilstede, vet jeg ikke. Men uansett, du bestemmer om du vil ta sjansen på det. Jeg hadde personlig gjort som du har gjort hittil, holdt meg langt unna med min baby. Røyklukt og barn hører ikke sammen. Mine barn har noen venner hvor foreldrene røyker inne, og vi kjenner det godt på lukta når de kommer inn til oss.

Skrevet

Det luftes før vi kommer også, men det sitter i alt. Svigermor har strikket et nydelig sett som jeg tross lufting ute, vasking med parfymert skyllemiddel(og parfymefri to ggr etter) fortsatt aner en liten eim av røyk. Er ikke så sær at jeg ikke bruker det, men det er fryktelig synd og sier litt om hvor mye røyk det lukter der.

Jeg synes det er fryktelig synd for deres del, de får nesten ikke sett barnebarnet sitt, for de er av den typen som helst skal ha besøk, og ikke besøke andre.

Skrevet

Uff så ekkelt da!

Forstår godt at du synes det er synd, men de er vel igrunn ganske tydelige på hva som betyr mest da, nemlig sigarettene...........selv om det er helt tragisk....:-((

Nei, du får tenke at det er deres tap, ikke babyen din, når man ser hva som står øverst på prioriteringslisten deres.....og du gjør bare det enhver omsorgsfull mamma ville gjort, nemlig beskytte barnet ditt mot noe du vet er skadelig:-)) Verre med dem som ikke tør si ifra og utsetter barna sine for det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...