Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som ammer med silikon? Hva slags erfaringer har dere med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

enkelt og greit, ingen problemer

Skrevet

Jepp, går greit det!

Hadde litt problemer i begynnelsen men tror ikke det har noe sammenheng. Vet ikke hvordan de blir seende ut etterpå da, men spiller egentlig ikke så stor rolle.

Skrevet

Slet en del i begynnelsen med alt for mye melk i forhold til "lagringsplass" i brystet, babyen hadde ikke behov for all melken som ble produsert så jeg hadde en vanvittig spreng, masse melkeklumper og begynnende brystbetennelse flere ganger. Prøvde å pumpe ut det som småen ikke tok, men da ble det bare mer melk, så det eneste som hjalp var håndmelking. Oppsøkte fødeavdelingen (STORKEN på KK), men der var INGEN hjelp eller støtte å få. Holdningen var "du har deg selv å takke din bimbo"-preget,

og jeg kunne likegjerne gi opp ammingen for det ville ikke fungere. Fikk beskjed om at det var noen flotte bryster og måtte nyte dem så lenge det varte!!!!

Har i ettertid angret på at jeg ikke reagerte med en gang på det denne drittkjerringen av en jordmor sa. Ble bare så paff av at hun var så lite imøtekommende og direkte frekk.

I ettertid begynte kroppen å produsere akkurat så mye som småen trengte, og det har gått knirkefritt i seks måneder nå, og jeg kommer til å fortsette så lenge han har lyst på morsmelk.

Har venninner som ikke har hatt det like lett, ikke alle har fått melk, og en fikk kapsel rundt protesen etter ammingen.

Anbefaler alle å prøve å amme med silikon selv om det kan virke slitsomt i starten.

Skrevet

jeg har silikon, men mistet melken og har nok hatt lite hele tiden, har litt i den ene nå, ingen ting i den andre for hu nekter å ligge ved den...nå er hun to mnd og jeg kan gi litt melk fra det ene brystet ved hvert måltid, men hun blir aldri mett av melken, uansett om det er mye melk i brystet eller lite...

men det trenger ikke ha noe med siliokonen å gjøre, det kan være helt tilfeldig ,men også at i utgangspungtet hadde underutviklede bryster.Så blir spennende å se hvordan det går om det blir en neste gang-

så man vet aldri, men de sier jo at så lenge man får langt inn silikon fra under brystet skla man kunne amme som vanlig fiden melkekanelene ikke blir rørt under inngrepet. eneste som KAN skje, med ca 25% , får en hard kapsel rundt silikonen fordi brystvevet kan bli så tykt av ammingen.

Skrevet

Er dere ikke redde for at det skal komme silikon i melka og så får babyene deres i seg silikon?

Skrevet

hei!

Jeg har silikon og hadde problemer med ammingen. Den ene puppen fungerte mye bedre enn den andre. Hadde ikke nok lagringsplass til alle den melka han egentlig ville ha.... Så etterhvert kuttet jeg den ene puppen og så fikk han mm og mme.

Det er ingen fare for at silikon går i melka, det finnes ikke grunnlag for at dette skal skje med hele proteser.

Skrevet

Silikonen ligger jo inni en pute som er helt tett, så silikon og melk blir ikke blandet. En undersøkelse viste at barn som bruker silikonsmokker og flasketuter får i seg mer silikon enn fra amming av silikonbryst, så jeg engster meg ikke for det.Silikon brukes i alt fra kjøkkenredskaper til operasjoner i kroppen.

Er mer engstelig for giftige barneleker, sigarettrøyk osv.

Jeg har snittet rundt brystvorten og ammer helt fint.Melken smaker likt som den gjorde da jeg ammet uten silikon og konsistensen er den samme. Man blir anbefalt å amme hvis man kan.

Skrevet

Ammer med silikon i puppene;) Går helt greit det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...