Gå til innhold

Varmt karbad for å sette igang fødselen,noen som har hørt om det??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk høre det av ei to barns mor igår..Hun hadde gjort d,og føselen hadde startet opp noen timer etter på,og d med begge to.. E har termin i morgen,og begynner å bli lei..Tenkte å prøve dette etter en liten kjapp husvask..D skader nu ikke å prøve,og så blir en nu rein og go etterpå:-)hehe..

Skrevet

ble anbefalt varmt bad som smertelindrende mot rier, men har ikke hørt at det skal kunne sette igang fødsel.... hmmm. Men samtidig, hvis man greier å slappe av med startriene, ikke motarbeide dem, så kanskje det er hjelper at de ikke stopper opp.... vet ikke. Som du sier, verdt et forsøk :)

Skrevet

Jeg skal føde på ABC, og der er varmt bad noe av smertelindringen man får. Men man får ikke gå i badekaret før fødselen er kommet godt igang, fordi at mange opplever at riene stopper i det varme vannet. Så jeg tror nok ikke at det er lurt å gå i varmt bad for å sette igang fødselen..

Skrevet

Jeg følte det at jeg fikk raskere åpning når jeg satt i badekaret da jeg fødte sønnen min i 2004. Hadde vonde rier som ikke var spesielt effektive kan du si. Brukte 34 timer fra første ri til poden var ute, og utdrivningsfasen var bare på 40 min. Var i badekaret 2 ganger, å da de målte åpning etter det var det blitt 1 cm til. Men jeg brukte riktig nok ikke bad til å starte fødselen.

Uansett så tror jeg ikke det skader med å ta et bad, det funker kanskje ikke som fødselsstarter men du verden så godt det er å kjenne at en blir god å varm i hele kroppen, og blodet strømmer frem til hver eneste celle.

Ellers kan jeg bare vise til denne linken:

http://www.doktoronline.no/pub/mediweb/cochrane/31124491.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...