Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #1 Skrevet 10. januar 2007 Jenta er 7 uker bare,men har sovet sammen med meg siden fødselen,da hun har vært umulig å legge på kveld.Er veldig urolig på kveldstid.... Vi har et barn til,så for i det heletatt å få noe søvn,har hun sovet inntil meg,og da mener jeg heeeelt inntil. Prøver å legge henne i senga flere ganger på kveld,men det er nyttesløst:( Og jeg sover utrolig dårlig ved siden av henne.Jeg våkner av at jeg har enormt vondt i ryggen og den ene hofta som jeg ligger på....nesten så jeg får tårer i øynene.Og jeg orker snart ikke mer av dette!Må ha senga for meg selv snart,så jeg får sove litt bedre og ikke får vondt. Men,hva gjør jeg???Hun er jo så liten...har i tillegg litt problemer med magen på kveld,så er ikke bare å la henne ligge henne. Må jeg bare innse at det skal være slik en stund til,eller er det noe jeg kan gjøre?Og vil hun skjønne poenget med at hun må ligge i egen seng når hun er så liten?
lucky_mom Skrevet 10. januar 2007 #2 Skrevet 10. januar 2007 Babyen min er også 7 uker, og urolig på kveldene. Ofte så legger jeg meg sammen med ham i sengen min, og der ligger han inntil han våkner for første måltid. Da setter jeg meg over i en stol og ammer ham, og etterpå går det greit å legge ham over i senga si, han er vel mer i ørske da. Så da får jeg iallefall siste del av natten alene i senga mi. Har du prøvd det?
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 10. januar 2007 #3 Skrevet 10. januar 2007 Kanskje noen ekstra madrasser og eget rom i en periode, til hun blir litt større og magen blir bedre? Så kan du rulle deg litt vekk når hun sover godt og du kan sove i den stillingen du vil? Har du prøvd ammemadrassen fra DRY? Brukte den masse når hun første var liten for hun var helt lik, våknet med en gang jeg flyttet på henne. Med den kan du løfte hele madrassen med ungen i så er det kanskje mindre skjanse for at hun våkner. Ha senga hennes helt inntil din og løft over. Annet tips er jo om du har sånn sprinkelseng som den ene "veggen" kan løftes ned, da kan du bare sette den helt inntil din side av senga så kan du amme henne i hennes egen seng?(Ei venninne gjorde det, funket veldig bra, men husk på å bind sengene sammen så de ikke kan gli fra hverandre.) Det er mine tips for henne nå som hun er så liten, så for tilvenning til helt alene soving komme senere:) Håper det blir bedre, lykke til klem
Gjest Skrevet 10. januar 2007 #4 Skrevet 10. januar 2007 Jeg hadde det sånn lenge med min, det var umulig å legge han over, da våknet han. Etterhvert hjalp det å legge han rett på lammeskinn, da ble det ikke så kaldt på madrassen da han ble lagt over. Dette har vi gjort nå i flere måneder og nå sover han største delen av natta i egen seng. Ja, det tok dessverre lang tid for oss, men det ble bedre og bedre.
Sigbeth Skrevet 10. januar 2007 #5 Skrevet 10. januar 2007 hadde sanmme erfaring som Tuvi, den initielle leggingen i egen seng var vanskelig, men etter første nattmating gikk det bedre, fordi de som hun sier sikkert er mer i ørska da. Jeg var helt overrasket da det funket for første gang!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #6 Skrevet 10. januar 2007 Takk for svar! Har ikke prøvd å legge henne over etter første mating,for da har jeg vært så trøtt,så har liksom ikke fristet. Men,jeg skal jammen prøve det nå,så jeg kanskje kan få noen timer for meg selv i senga. Det med å ligge på et annet rom går ikke,pga at vi ikke har rom til det... Men,kommer det til å rette seg av seg selv dette med legginga?Og evt. når?Noen med erfaringer? HI
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 10. januar 2007 #7 Skrevet 10. januar 2007 Jeg samsov med tulla til hun var 7 uker og var både stiv og støl etter å ha ligget i samme stilling hver natt siden hun ble født. Flyttet henne over i bagen til vogna og satte bagen på gulvet ved siden av sengen. Da kunne jeg bare ligge i senga og lene meg over og dytte i smokken eller stryke litt på henne om hun var urolig. Fungerte kjempefint fra dag en og vi er sååååå fornøyde med å ha fått igjen senga vår!! Lykke til )
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #8 Skrevet 10. januar 2007 Det med vognbagen har vi prøvd,uten resultat:( Har prøvd smokk også,siden hun ofte bruker meg som smokk på kvelden for å roe seg...men,får henne ikke til å ta den. Vil bare ha senga for meg selv igjen jeg..... HI
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #9 Skrevet 10. januar 2007 Jeg kjenner meg sååå godt igjen. Jeg begynte å legge henne i vognbagen oppe i sengen vår noen timer før vi skulle legge oss. Der rugget jeg henne, strøk og sang helt til hun sovnet. Slik holdt vi på en stund, så la vi henne i vugga og samme rutine lenge, men vi fikk henne hvertfall ut av vår seng og i sin egen. Men legg babyen din noen timer før dere skal legge dere, det er godt å ha litt voksentid etter skrik:o) Det går seg til etterhvert. Vi holdt på med synging og vugging til hun var 3-4 mnd tror jeg... Nå ammer jeg henne litt på sengekanten, legger henne i sprinkelsengen, stryker henne over hodet og sier natta, dermed så sover hun (kl19)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #10 Skrevet 10. januar 2007 Jeg har to forslag du kan prøve: Lag "rede" i senga så den ikke blir så stor; Rull sammen et par håndduker til en pølse og legg under lakenet slik at det blir en "liten" trygg rund seng å liggge i. Dette hjalp for oss. Har hørt om flere som har hatt hell med Leandervugge (finnes flere lignende produkter også). Se om du kan få lånt en eller kjøpt brukt. Hvis du kjøper kan du selge igjen når du ikke bruker den mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå