Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hjelpes! vi lå i senga i går og fant ut nå skal vi prøve å få nr to.

lillegutten er 8 mnd.. jeg er redd :-)

noen som har de tette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her blir det 2 år mellom så ikke to tette nei. Vi valgte å vente litt da vi er avhengig av permisjonspenger.

Må si du er tøff som vi ha en til så tidlig. Lett å ønske seg en liten når minsten ikke kan gå enda. Bare vær obs på at den travle tiden enda ikke har begynt. Lykke til!

Skrevet

Jeg er i uke 9 av svangerskapet nå og har en jente på 10 mnd.

Spennende.

Det er ikke noe bedre om barnet er 2 eller 3 år når det kommer et søsken er nå min mening.

Bare man er klar og vil det så går det bra.

Det eneste problemet jeg ser er morgenkvalmen....men den forsvinner jo en dag :-/

Permisjonspenger får jeg også, skal snart jobbe igjen og lillemor skal i barnehage.

Skrevet

Hei, her blir det nesten 18 måneder mellom mine. Har ei datter som blir 1 år om to uker, og jeg har termin 9 juli men nr. 2( 14+4 i dag). Vi ville også ha to tette :) Var litt småkvalm i begynnelsen, men nå er jeg helt fin i formen :)

Skrevet

Helt perfekt for oss, to tette:) Begynte å prøve når hun første var 6mnd og det klaffet når hun var 9mnd. En stooor fordel med å få de så tette er at de eldste som regel ikke blir sjalu på samme måte og innordner seg lettere til et søsken, Det blir raskt som de begge alltid har vært der. Om den eldste er litt eldre så "forstår" de mer av hva som skjer og blir da lettere sjalu. (selvfølgelig ingen regel uten unntak)

I tillegg er de så nære hverandre at de kan dra mer nytte av å leke med hverandre.

Eneste som ble tøft for oss var svangerskapet, jeg fikk det veldig tøft og det ble ennå mer tøft med en ett åring å ta seg av også. Derimot gikk det jo mye raskere for man har så mye annet å konsentere seg på at det gikk jo som en vind og plutselig hadde jeg to små jenter.

Tror også det har mye med personligheten til de små hvor lett eller vanskelig det blir. Jeg har to veldig rolige jenter og de små vanskelighetene vi har har hatt er ikke verd å nevne for alt det positive som kommer med to små skjønne.

Nå er hun eldste 25mnd og Olivia 6 mnd, kommer nok mye mer utfordringer etterhvert, er ikke naiv, men det gjør det jo med alle barn om de er tette eller ikke.

(anbefaler å ha den eldste hvertfall noen dager i barnehage/dagmmama i uka, for din og begge barnas skyld. Man kan gi mye men er ikke alt man har å gi)lykke til m prøvingen;)

Skrevet

De to yngste er det 19 mnd mellom, har gått kjempefint:-)

Skrevet

Poden var 11 mnd da jeg ble gravid igjen, så det er 20 mnd mellom dem. Minstejenta er 8 mnd nå, og det har gått helt utrolig bra så langt. Vi valgte å beholde fulltidsplass i bhg for eldstemann, og det tror jeg var et smart valgt. I starten hadde jeg store ammeproblemer (hun vokste ikke, brystbetennelser etc.etc), så da hadde det vært problematisk å ha en liten en løpende rundt mens jeg skulle prøve å få ammero.

Siden jeg ikke hadde særlig store problemer i første sv.skap, så hadde vi ingen betenkeligheter da jeg ble gravid igjen. Det var ikke planlagt, men heller ikke helt uventet da vi ikke brukte noe prevensjon.

Jeg tror jeg i alle fall ville valgt deltid i barnehage til eldstemann hvis dere har muligheten, for man vet jo aldri hva som kan dukke opp av problemer med en nyfødt i huset (ref. mine ammeproblemer).

Lykke til, det går sikkert helt supert!

Skrevet

Ja, her er det 15 mnd mellom guttene våre :) Minste er bare 6 uker, så vi har ikke så mye erfaring enda. -Men hittil har det gått veldig bra. Eldste går i bhg da og det tror jeg nok er bra både for han og for meg, for han er en veldig aktiv liten gutt og ville nok blitt lei av å henge hjemme sammen med oss hele dagen. Jeg leverer han i bhg i 9.30-10-tida, så vi bruker god tid og koser oss og leker litt på morgenen før vi drar. Og mens storebror er i bhg kan jeg kose meg med lillebror :)

Regner med at det blir mer strev etterhvert, men så kommer det jo den tid da de begynner å få glede av hverandre, kan leke sammen og ikke trenger å bli aktivisert av oss hele tiden.

At 1 er som 1 og 2 er som 10 synes jeg iallfall ikke stemmer. Det er litt mer jobb, men mye går av seg selv fordi du har vært gjennom det før og har det meste friskt i minne :)

Lykke til!

Skrevet

Yepp! 17 mnd mellom våre 2. Ble gravid da vesla var 8 mnd. Mannen er ukependler og vi bor langt fra naboer, på et sted uten slekt og venner, så vi gjorde det ikke akkurat så enkelt for oss selv, eller rettere sagt; for meg! Har hatt barnehage til vesla 3 dager i uka fra høsten. Det var redningen. Bekkenløsning, brystbetennelse, amming annenhver time døgnet rundt de første 8 ukene, søskensjalusi og en nokså vill 1-åring er noe vi måtte ta på kjøpet. Det har ikke vært lett, men det har faktisk gått bra!

Nå er lillemann 4,5 mnd, og storesøster begynner så smått å forstå at han er et godt publikum. Han ler høyt av alt hun gjør. Fremover nå ser jeg bare fordeler ved 2 tette!!!

Skrevet

20 mnd imellom mine - det passer helt perfekt for oss :o)

Skrevet

15 mnd mellom mine to jenter, alldeles perfekt spørr'u mæ!

Selv om den første mnd nå har vært litt hektisk, men det går seg til. Jeg storkoser meg hvertfall, men er selvfølgelig sliten innimellom. Jeg anbefaler to tette, ser frem til mye trivsel med jentene fremover etter som minstejenta vokser til.

Skrevet

Ooopps skrivefeil, 17 mnd mellom mine to, skal det være!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...