Gå til innhold

Kjempe krampe i leggene i natt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var så vondt.Måtte hoppe ut av senga og trampe laus.Klarte ikke holde et wræl borte heller.Samboern min bare løfta det ene øye lokket og spurte"Hva fan føder du eller???" For en tosk hahahahahahaha

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så tragikomisk! Jeg også fikk krampe i leggen med en gang jeg våknet i dag! Har kjent tendensen i lang tid, men klart å avverge det, men i dag, så kom krampen, og hadde kjempevondt. Måtte også gi fra meg noen lyder så mannen min lurte på hva som skjedde. Selv et par timer etterpå så har jeg fremdeles litt vondt i det ene benet. Prøver å strekke det ut, men er ikke godt.

Skrevet

Huff ja fikk akkurat tips om å ta magnesium,men dette prøvde jeg forgje sv.skap og hjalp ikke på meg.Dessuten fikk jeg ikke kramper før jeg var rundt 27 uker.Er jo bare 19+0 nå.

Stakkars oss.

Skrevet

Magnesium har jeg ikke hørt om før. Jeg skal til legen neste uke, så tenkte å høre litt da. For, i og med at jeg har hatt det så lenge (er nå snart i uke 24), så synes jeg det kunne være greit å vite om det er noe jeg kan gjøre for å unngå kramper.

Skrevet

Jeg kjøpte tabelettene på apoteket sist.

Håper du får skikkelig svar fra legen da.

Lykke til og tramp hardt i gulvet neste gang du kjenner krampa tar deg:)

Skrevet

hei:)

jeg fikk ett godt råd fra en eldre dame ang krampe i leggene...

-knyt en ulltråd rundt hver ankel...ikke stramt men sån passe..men det må være av 100%ull(garn).

da skal man slippe krampe...anbefalt å bruke det hele døgnet:)

gratis og ingen bivirkninger;)

skader ikke å prøve:)

lykke til:)))))))))

Skrevet

Knyter ulltråd rundt leggen jeg:) Så får vi se:)Har for sikkerhetsskyld ullsokker på beina også:)

Takk for tipset:)

Skrevet

jeg og våknet av kjempe krame i ene leggen i natt.... skikkelig vondt, kunne ikke bevege på foten, da ble det bare være. prøvde å reise meg opp, men da falt jeg bare ned på gulvet ;) uff, er skikkelig vondt med krampe....

Skrevet

hehe lo så tårene trillet da jeg leste dette, hadde samme selv en natt, å min sambo også gløttet opp å hæ? skjer det noe nå? hehe er bare 18 uker å hehe men han syntes vel det begynner å ta tid hehe.

men fy f... det er bra vondt når krampa strammer til, åsså vet man liksom ikke helt hva man skal gjøre.

Skrevet

Jeg har ikke faatt kramper enda (er 13+0 uker i dag), men forrige svangerskap hadde jeg skikkelig kramper i leggene og det foeltes som det var nesten hver natt. Denne gangen har mannen min hatt kramper (egentlig litt morsomt-stakkar). Forstaar godt hvordan du har det. Det er saa slitsomt. Blir ogsaa saa oem i legg-musklene etterpaa. I tillegg, saa vaakner du jo og daa maa du selvfoelgelig paa do ogsaa....noe som er vanskelig naar man har kramper i legg(ene). Sist hoerte jeg raad om aa spise banan (sikkert noe med magnesium?) Jeg proevde det to ganger og begge ganger fikk jeg vaerre kramper enn noen gang. Vel, mistet troen paa det raadet og sluttet og spise banan. Det hjelper jo som regel og gaa rundt eller ta tak i taerne og stramme musklene i leggen. Men en natt fikk jeg dobbel-krampe i en legg - baade paa framsiden og baksiden av leggen - det var helt forferdelig -og rart- visste ikke hva jeg skulle gjoere av meg eller finne paa for aa faa det til aa stoppe. Men det er vel bare noe som man maa leve med. Er jo vaert det naar den skjoenne babyen kommer. Hadde ikke mye plager ellers, saa boer vel ikke klage heller. Skal proeve det raadet med ull-traad naar krampene kommer denne gang. Venter spent... og foeler med dere som er plaget av dette.

Skrevet

jeg plagdes en del med kramper ,men så ble jeg anbefalt å prøve akupunktur imot det.Og det funket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...