Gå til innhold

JHJELP, vannet mitt er gått, hva nå ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lykke til! Det blir din tur nå!

På Ullevål vil de sette igang 1 døgn etter vannavgang sa jordmoren der når vi var på fødselsforberedende kurs (de kan drøye 2 døgn dersom mor og barn har det bra og vil vente), men dette varierer veldig fra sykehus til sykehus, og det viktigste er uansett at mor og barn har det bra.

Annonse

vannet gikk kl 0630,ikke 0545. Jeg våknet av at jeg trodde jerg hadde svettet mye. Et millisekund senere tenkte jeg at søren jeg tisser på meg og reiste meg opp av senga. Det bare rant og rant og jeg skjønte at det ikke var urin. Vekte sambo og sa at jeg trodde vannet går. han svarte at det kunne høres sånn ut fordi det plasket i gulvet. Ringte føden, fikk beskjed om å komme kl 8. dro til føden kl 07 20 med tålelige smerter i underlivet som var regelssige med mellom 4 - 6 minutters mellomrom. visste ikke da at dette var rier da jeg aldri har født før. på føden sa de st de ville sende meg hjem etter en undersøkelse på barsel siden jeg ikke hadde rier. jeg sa at jeg ikke visste om det var rier jeg hadde men barsel kunne undersøke meg, men da måtte vi gå mellom vondtene. "klarer du ikke gå når du har vondt ?" spurte hun. nei svarte jeg. hun spurte da om regelmessigheten som sambo hadde kontroll over. Svarte som rett var og at smertene hadde økt i styrke på kort tid. hun sa da at de ville undersøke meg på føden. jeg hadde da 1 cm åpning. fikk beskjed om å rusle i gangene. etter en time hadde jeg 3 cm åpning. Resten av tiden har jeg ikke kontroll over da jeg var "borte" i smerter. riene kom tett og nesten uten pauser. Jeg bad tynt om bedøvelse, men fikk bare en varmeflaske til å ha på ryggen. jm mente riene mine var for fine til å ødelegge med epidural. Jeg spurte til og med hvor mye jm skulle ha for å ta keisersnitt. hehe. uansett, i løpet av noen timer hadde jeg 10 cm åpning. Kl. 14.30 sa jm at jeg var klar, og hun skulle av vakt kl 15.30 og at dette skulle vi klare før det. Dette gav meg et kick og jeg hadde da også full åpning, bare å presse sa hun. Jeg flyttet meg over i fødesengen og fulgte med på klokken. Kl 15.38 var gutten vår født. 3430 gram og 49 cm lang. Når de la ham på magen min var all smerte glemt og de kunne både sy (2 sting) og pirke så mye de ville uten at jeg brydde meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...