Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada, den vesle kulen etter jula var - juleflesk. Møkkatanta meldte seg i dag, så nå er det inga bønn lenger: bulken skal VEKK! I morgon skal eg byrja eit nytt og betre liv, trur eg. Slutte å drikke og aldri stikke folk med kniv meir, trur eg... :) Eller i alle fall pumpe litt meir jern! Medan vi er i det nynorske hjørnet: til lags åt alle kan ingen gjera, det er no gamalt og vil so vera. Nokon som kjenner forfattaren? Hint: han er ein ganske kjent nynorsking :)

Krig er med dette erklært mot juleflesket. Avskyresolusjonar kan hengast på her, med gjenpart til Brønnøysundregistra.

mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Beth =)

Kjenner meg godt igjen i den bulken der ja... Huff og huff. Den skal jammen vekk her også!

Jeg som er fra sunnmøre må jo vite hvem den forfatteren er.... Det er selvfølgelig Jakob Sande :))

Du er flink som skriver nynorsk. Det burde jeg også kanskje... men er dessverre ikke så glad i det..

Skrevet

I krigen mot juleflesket kan min støtte medregnes. Men her har juleflesket et knapt forsprang, og det går forsatt mot seier til flesket. Det begynte veldig bra, med mindre smør og sukker og store palner om mer trim. Fortsettelsen ikke fullt så bra, med sykt barn som har holdt meg inne, og med halv pris på freias ekslusive marsipan med mørkt trekk, hvem kan motstå det...

Nå er barna friske og det er tomt for marsipan på ICA, så da...

Sande og Aasen har berika det norske språk, så også nynorsken...

Aasen fikk vel til gangs merke at det ikke var så lett å gjere alle til lags...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...