Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Hadde egentlig fullt bestemt meg på kirurgisk abort, men pga lang ventetid har jeg måttet gå for medisinsk abort. skal inn til sjekk på onsdag, og slik jeg husker det er det vel 2 dager etter man skal inn for å ta aborten...

Men problemet er: arbeidsstedet mitt er helt på trynet, jeg kan ikke fortelle at jeg er gravid (sjefen er faren til barnefaren, vi vil ikke fortelle siden vi skal ta abort...) og jeg gruer meg veeeeldig til å si jeg må ha fri i to dager, spesielt siden jeg er sykemeldt denne uken. hva kan jeg gjøre?kan legen skrive en erklæringpå at jeg må ha fritak fra jobb de to dagene eller?

Har også hørt at man kan ta aborten hjemme. er det noen som har erfaring med dette?

Fortsetter under...

Hei,

Du kan ikke ta aborten hjemme!

Men du trenger ikke ta deg fri i to dager. Etter den første tabletten så merker du ingen ting. Kanskje bittelitt smøblødninger og litt vondt i magen. Jeg kjente ingen ting.

Så da er det jo bare den ene dagen hvor selve aborten skal foregå at du må ta deg fri. Og da kan du jo ta ut en egenmelding den dagen?! Ringe tidlig på morgenen å si at du er syk....

I de aller aller fleste tilfeller så er du frisk og fin og istand til å dra på jobb dagen etter aborten også. Og om du ikke er det så kan du jo ta en egenmelding til (kan ha 3 før du trenger sykemelding)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...