solastråler Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 Siden jeg nå, nok en gang sitter med brystbetennelse og ny penselin kur og ammer hyppig og pumper i tillegg får få melke gangene opne igjen, og finner ut at puppen inneholder kun 30 ml melk så er det ikke noe å skryte av. Den adre puppen har jeg heldigvis ikke hatt betennelse i så der er det nok melk, men ikke nok for begge puppene. Skal på helsestasjonen i slutten av mnd. Jeg tenker at hun er jo 5 mnd og jeg kan kanskje begynne å gi henne mer fast føde. Hun spiser en porsjon grøt til kvelds, har begynt med litt middag og, og tenker på å starte med litt grøt på morgene også. Da er hun ikke avhengi av så mye melk får å bli mett. Eller skal jeg bare gi opp ammingen og begynne på mme. Hva synes dere og hva ville dere ha gjordt?
Blomman Skrevet 10. januar 2007 #2 Skrevet 10. januar 2007 Du bestemmer hvor mye du orker av dette her.... Men har du prøvd lecithin mot tette melkeganger/brystbetennelse - det gjør at melka renner lettere og åpner/forebygger tette melkeganger. Dosering er 2 kapsler morgen og kveld til melkegangene er åpne/brystbet er borte deretter 3 kapsler pr døgn i en uke - så to kapsler pr døgn i en uke - så forebyggende dose på en pr dag evt mer om det trengs.. NB! viktig at kapslene er på 1200 mg styrke (tar man f eks 500 mg kaplser må man ta flere.......)
Blomman Skrevet 10. januar 2007 #3 Skrevet 10. januar 2007 - Også husk å drikke biola for å forebygge sopp. For du trenger ikke sopp på brystene tilegg nå. Antibiotika dreper de snille baktreiene i kroppen og - og da blomstrer soppen gjerne både her og der....
Blomman Skrevet 10. januar 2007 #4 Skrevet 10. januar 2007 og et tips til les på denne linken her fra ammenytt i 2005 rull deg ned til side 19 ;-) http://www.ammehjelpen.no/rediger/assets/Nr3-4_2005_72dpi.pdf
solastråler Skrevet 10. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. januar 2007 Opp nå, takk blomman for alle svara.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå