Gå til innhold

Jeg er lei av å amme men det er jo så kos

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg nå, nok en gang sitter med brystbetennelse og ny penselin kur og ammer hyppig og pumper i tillegg får få melke gangene opne igjen, og finner ut at puppen inneholder kun 30 ml melk så er det ikke noe å skryte av. Den adre puppen har jeg heldigvis ikke hatt betennelse i så der er det nok melk, men ikke nok for begge puppene. Skal på helsestasjonen i slutten av mnd. Jeg tenker at hun er jo 5 mnd og jeg kan kanskje begynne å gi henne mer fast føde. Hun spiser en porsjon grøt til kvelds, har begynt med litt middag og, og tenker på å starte med litt grøt på morgene også. Da er hun ikke avhengi av så mye melk får å bli mett. Eller skal jeg bare gi opp ammingen og begynne på mme. Hva synes dere og hva ville dere ha gjordt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bestemmer hvor mye du orker av dette her....

Men har du prøvd lecithin mot tette melkeganger/brystbetennelse - det gjør at melka renner lettere og åpner/forebygger tette melkeganger.

Dosering er 2 kapsler morgen og kveld til melkegangene er åpne/brystbet er borte deretter 3 kapsler pr døgn i en uke - så to kapsler pr døgn i en uke - så forebyggende dose på en pr dag evt mer om det trengs..

NB! viktig at kapslene er på 1200 mg styrke (tar man f eks 500 mg kaplser må man ta flere.......)

Skrevet

- Også husk å drikke biola for å forebygge sopp. For du trenger ikke sopp på brystene tilegg nå. Antibiotika dreper de snille baktreiene i kroppen og - og da blomstrer soppen gjerne både her og der....

Skrevet

Opp nå, takk blomman for alle svara.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...