Zupermam Skrevet 9. januar 2007 #1 Del Skrevet 9. januar 2007 noen som vet? erfaringer? pliiiise,.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7719959-hva-er-anna-wahlgrens-puffemetode/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krimp Skrevet 11. januar 2007 #2 Del Skrevet 11. januar 2007 Inegn erfaring med det enda, men jeg vurderer å prøve hennes sovekur og er veldig interessert i folks erfaringer. Puffemetoden er en av metodene hun bruker for å få barn til å sove. KOrt fortalt går det ut på å legge barnet på magen, holde den ene hånda bak p nakken og "puffe" det regelmessig på rompa med den andre for å roe ned barnet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7719959-hva-er-anna-wahlgrens-puffemetode/#findComment-7741923 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Knøttet 02.07 Skrevet 12. januar 2007 #3 Del Skrevet 12. januar 2007 Legge barnet litt bestemt på magen, armene opp langs hodet og bena strekkes rett ut nedover, en hånd over barnets rygg/holde på plass nakke/hode (som vris til siden når det "legges på plass"), andre hånden "puffer" (dunker mykt) i barnets bleierompe i liggeretningen (ikke ovenfra og ned). Wahlgren bruker dette for å roe barnet før hun går utav rommet med en godnatt-regle som barnet etterhvert knytter til søvn. Har ikke gjennomfør sove-natta-kuren hennes for jeg er ikke helt enig på en del punkter, og tør ikke legge sønnen min på magen ennå, ikke før han snur seg til magen selv på natta. Men har brukt puffing for å roe ham ned når han er veldig urolig, og så lagt ham på rygg/side når han er trøtt og sløv i kroppen. Han responderer veldig bra på puffing:) Tror det er deilig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7719959-hva-er-anna-wahlgrens-puffemetode/#findComment-7762474 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. januar 2007 #4 Del Skrevet 12. januar 2007 Husker ikke eksakt hva som stod i boka, men vi la gutten vår på siden. Holdt med venstrehånd på livet hans så han lå stødig, fast, og dunket så hurtig som vi kunne med høyrehånd (ikke hardt selvfølgelig). Det funket som bare det. Han hadde kolikk i utgangspunktet, og man kan si hva man vil om AW, men denne metoden var med på å bevare forstanden vår. Vi måtte ofte dunke lenge, men han roet seg med en gang med slik dunking i forhold til utgangspunktet. Etterhvert sovnet han. Jeg dunket minst 20 min. av gangen etter at han hadde sovnet ettersom HS sa at de trenger 20 min. før de sover litt tyngre enn rett etter at de har sovnet. Vi lot dermed Jr. sove videre på siden eller magen (som han foretrakk). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7719959-hva-er-anna-wahlgrens-puffemetode/#findComment-7763341 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trinco Skrevet 14. januar 2007 #5 Del Skrevet 14. januar 2007 Puffinga er en del av "sove hele natta"kuren til Anna Wahlgren (finnes ei bok som heter det samme, følger gjerne med en dvd der en kan se puffingen og de ulike metodene tatt i bruk). Kuren går ut på at barnet skal roes ned der det ligger, altså ikke tas opp av senga. Jeg har adoptert puffinga hennes, jeg også, for å få vesla på 6 mnd til å lære seg å sovne av seg selv - vant til å sovne med puppen i munn`. Vi puffer, i kombinasjon med ei fast, enkel nattaregle. Imidlertid er puffinga vår svært modifisert, da vesla vår sover på ryggen og ikke på mage. Så vi dunker ikke baken/ryggen hennes, men "masserer"/knar henne på brystregionen (opp og ned, ikke sidelengs)-IKKE HARDT;) , men på en måte blir hun rugga, samtidig som hun kjenner henda våre imot kroppen sin. Dette gjør vi etter at vi har lagt henne i senga, våken, for å signalisere at nå er det soving som teller, og for å roe henne, for hun gråter jo (det er hennes måte å stille spørsmål til oss, ifølge Wahlgren) som oftest i starten, da hun ikke er vant til å legges våken i senga si. Ofte går det ikke så mange minutter før hun roer seg og søvnen nærmer seg. Da går vi ut, sier regla på vei ut og utafor rommet. Begynner hun å gråte/ spørre igjen, så går vi inn til henne og puffer og sier regla. Kan bli litt inn og ut før hun sovner, men så sover hun som regel kjempegodt. Er oppe en gang og ammer henne nå, da hun ikke spiser så mye på dagtid at jeg tror det rekker helt til frokost (har vært forkjøla og syk etpar uker, liten matlyst på grunn av det). Gråter hun om natta så blir det igjen puffing og regle. Følger dette om dagen også, men ikke når hun sovner på trilletur, da. Målet er jo at hun skal føle seg trygg i senga og at hun skal greie å sovne helt av seg selv, uten puffinga......... Vi er kjempeglade for at vi har kommet frem til denne måten å legge veslejenta vår. Puppinga fungerte ikke lengere, og er ei tilhenger av skrikemetoden. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7719959-hva-er-anna-wahlgrens-puffemetode/#findComment-7790077 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå