Gå til innhold

Kjære medslitere, kan dere hjelpe meg med noen spm?

Anbefalte innlegg

Dere som har hatt lapraskopi, hvem hadde dere med dere?Ble det en lang dag med mye venting?

Hvilken pp var dere i når dere tok lap?

Vi er i vår 18 pp, og jeg har egentlig bare lyst til å utsette hele timen, har jo enda et stort håp om at det snart må klaffe for oss...Men på den andre siden har jeg bare lyst til å hoppe i det og bli ferdig med det...

Har så problemer med å ta innover meg at jeg virkelig må betegnes som en sliter, synes det er hardt å innrømme for meg selv..Tenker mye på at tenk at det skulle bli akkurat meg som sliter med å få noe jeg har drømt om siden jeg var liten..sukk, et hjertesukk fra meg.

Har et inderlig stort ønske om at 2007 blir et skikkelig babyår for oss slitere:)

Fortsetter under...

Hei på deg!

Det er bare å hoppe i det. For hvis de skulle finne noe er det like greit at de gjør det nå slik at du kan få den hjelpen du evt trenger for å bli gravid.

Vi hadde prøvd i ca 2,5 år når jeg var inne til lap. Det var en del av siste undersøkelse før AIH (inseminering)

Jeg hadde med meg mamma da mannen min var på jobb i nordsjøen og det gjorde det vanskelig for ham å være med.

Du kan ikke kjøre bil den dagen du er inne til lap.

Jeg måtte møte kl 0730 for å ta blodprøver. Deretter skulle jeg møte ved operasjonsavdelingen kl 08.

Kom inn og fikk en seng, litt informasjon og premedikasjon som består av noe smertestillende og beroligende.

Jeg ble hentet inn til operasjon kl 11.00

Timene fram til jeg ble hentet inn til operasjon gikk fort både forde jeg ble litt susete av medisinen og forde mamma var veldig flink til å snakke om alt mulig annet :)

Etter operasjonen må du være på postoperativ avdeligen i min to timer. Da skal du spise og drikke litt i tillegg til at de må se at du klarer å tisse før du får reise hjem. Hvis alt dette går greit får du reise hjem. Det er stort sett standar at du blir sykemeldt i 3-4 dager etter operasjoenen.

Klem

Hei:)

Ja, det er ett tungt steg å gå det å innrømme for seg selv at man er sliter...

Har selv prøvd i over 2,5 år å bli gravid...

Jeg var til lap for ca 2 mnd siden. Jeg hadde ingen med meg. Det medfører bare til masse venting for de da..

Jeg møtte opp på sykehuset kl 07.30. og fikk ei seng med en gang. Så var det å vente i en times tid før gyn og amnestilegen kom å pratet med meg. Kom inn til operasjon ca 1 time etter det. ca i halv 10 tida.

Fikk narkose, og våknet opp igjen en gang mellom 12.00 og 13.00 av at jeg hostet noe fryktelig. var helt tørr i halsen. ikke så rart da..

Fikk smertestillende og søvnet av igjen. våknet igjen etter ca 1,5 time, og fikk mere smertestillende. Ble da kjørt ned på rommet mitt igjen. Der sovnet jeg av igjen, og våknet etter ett par timer og fikk enda mer smertestillende. Holdt meg da våken i ett par timer før jeg fikk dra hjem. (bor ikke så langt unna sykehuset). Tok taxi hjem, og gikk rett å la meg, og søv til neste morgen. Var egentlig i fin form etter narkosen, men var helt blåst pga narkosen som sitter igjen i kroppen pluss all smertestillende jeg hadde fått. Hadde litt småblødninger etter lap,men det var veldig lite. Jeg fikk fjernet en del cyster, og var veldig øm i magen i 1 uke. Klarte ikke å reise meg helt opp før uka var over. Ble også veldig blå på magen, og det tok 1 mnd før det forsvant...

Men bortsett fra at jeg var så støl i magen den første uka, så synes jeg ikke det var så gæle. Var jo veldig letta for å være ferdig med det, så jeg slapp å tenke mer på det.

Men nå vil jeg jo ikke skremme deg med historien min, for det var ikke så vondt som jeg trodde det skulle være.

Vet mange som har dratt på trening etter 2 dager og vært i kjempefin form. Tror det kommer litt ann på hva som blir gjort og under inngrepet.

Ønsker deg ihvertfall masse lykke til, og det er jo som sagt likere å bare hoppe i det og bli ferdig med det, istedenfor å utsette det.

Stoor klemm

Tusen takk begge to for kjempefin informasjon.

Hadde egentlig time til lap. 5 jan, men det kom så brått på at jeg avbestilte..Men nå skal jeg hoppe i det og få bestilt en ny time!!

Det jeg er mest engstelig for er at det skal bli mye kluss med syklusen etter inngrepet.

Da jeg hadde innvendig ul.hadde jeg to superkorte sykluser etterpå.Hvordan gikk det for dere?Fikk dere mens og el igjen noenlundende fort?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...