Gå til innhold

hvordan finner de søvnen selv??!!??!!??!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke.. jeg legger bare vesla på 10 uker i vuggen også ligger hun bare der og "styrer" med sitt til hun sovner. Hender jeg må hjelpe til litt med sutten da. Har vært sånn siden hun ble født. Gråter så å si aldri. Jeg har aldri gjordt noe spesielt for at hun har blitt sånn, så vet liksom ikke hva jeg kan råde deg til..

Skrevet

hmm. lucky you:) Sutt vil han ikke da, og når han legger seg vil han bare ligge å tulle og fjase og sparke villt med bena.... og så blir han overtrøtt. ...

Skrevet

Tulla vår ville heller ikke ha sutt. Da hun var liten holdt vi henne fast når hun begynte å sprelle og sparke vilt, eller tullet henne passe stramt inn i et teppe. De føler seg visst trygge da, minner om inni magen. Da pleide det ikke å ta så lang tid før hun sovnet. Etterhvert går det nok av seg selv. Lykke til!

Skrevet

Vi tok det gradvis.

Mini hadde kolikk og måtte bæres/bysses i søvn de første månedene. Når dette var over begynte vi gradvis å lære han å finne søvnen på egenhånd.

Først vente vi han til å sovne uten byssing/noen form for bevegelse, han fikk da sovne inn i fanget vårt.

Så la vi han i sengen og satt hos ham til han sovnet.

Deretter fjernet vi oss fra senga men var i rommet.

Til slutt la vi han i senga og forlot rommet.

Noen prinsipper vi har hatt god erfaring med:

Natt er natt. Ingenting spennende skjer. Vi prater minst mulig og gir minst mulig stimuli etter han er lagt. Dersom han ikke finner søvnen og begynner å gråte prøver vi å trøste han i senga uten å ta han opp. Dersom han aser seg opp og blir hysterisk, tar vi han opp i armene våre, roer han og legger han tilbake i senga. Gjentar dette om nødvendig.

Han er nå 10 mnd og sover hele natta. Legger seg fint til å sove på egenhånd uten et kny. Når han er trett stråler han som en sol når han skal få legge seg.

Tror vi har lært ham å bli glad i sengen og finne søvnen i et tempo som var riktig for han :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...