Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja kan godt ringe jeg. Kan vente litt da og se om vi får et annet tall.... :)

Theaokt: Blir naboen med????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legger ut info på tården vår på DiBtreff Buskerud jeg så får vi se hva de sier. Kan jo ta høyde for feks 5 ekstra? Derosm de ikke kommer så gjør de bare ikke det, Glass er klar over at "mammaklubben" er varierende i antall:)

Skrevet

piadi jeg skal prøve å komme,onsdag 24 kl 11 er det ikke det..men kommer jeg ikke kan jeg sende tillab en mel hvis det går greit for henne...skulle gjerne hatt nr deres el msn hvis dere har men vil ikke legge min ut her vet jo aldri he he..men jeg har nr til mayken og tillab så hvis noen vil ha det så har de det ihvertfal...uff jeg går runt å har en mistanke at jeg føder for tidlig oxo jeg da,vet ikke hvorfor jeg tror det...beg å bli stresset mangler så mye enda...he he

Skrevet

Hei. Vi kommer. Dvs Hebbie, naboen og jeg. Det blir kl 12.00 vi er der. Håper det går greit, men det er så mange som det passer bra for da. Da kan vi jo si at de som kan møter kl 11 og resten kommer etter. Jeg skal ta meg en ca 2 timers gåtur i Drammen først. 2nj er du med. Dessuten blir det en gåtur på mandag med stryrketrening. Passer bra at jeg går en tur først med Erle for da spiser hun rett etter turen.

Skal opp å steke litt laks. Foreldrene mine kommer. I dag har jeg vært ute og gått tur med Hebbie og naboen i det fine været. Hva har der gjort?

Skrevet

Ja jeg skal på trygdekontoret kl. 10.00 så drar jeg på Glass etterpå.. Blir vel rundt elleve tenker jeg.. Men Tilla.. Orker ikke møte opp alene kl.11 så regner med at du også stiller opp rundt da ;o) !!

Ellers så holder jeg på å lete etter hund til oss.. Ville helst ha hatt en i hus før mandag sånn at jeg slipper å være "alene" når sambo jobber kveld i neste uke..( Holder liksom ikke med 2 snuppelupper og 2 katter ;)

Skrevet

Jeg kommer jeg, men ikke bli stressa om jeg ikke er der 5 over:p Jeg har en egen evne til å komme ti min for sent, men skal bestrebe meg på å være der i tide:) Du er jo oppe før meg så om du vil kan du jo ringe og dobbeltsjekke at lillemor har vekket meg;) hihi (slutta med vekkeklokke jeg:P)

Skrevet

Piadi - men det er jo nesten alle som syntes det var tidlig ikke bare meg. Og forrige gang så var det fordi jeg fortsatt ikke hadde fått noe søvn siden fødselen og det ble ikke bedre da jeg ble innlagt på sykehuset pga. astmaanfallet så da ble det ikke noe mer søvn. Men etter sykehusoppholdet så ble jeg tvunget av sambo til å sove og hente meg inn med litt sovemedisin og daglige lurer.

Men lillegutt er lik meg og liker å sove - bare spør Naboen som fortsatt ikke har sett en våken Fredrik. Han sover hver eneste gang hun ser ham.

Theaokt - det var gøy å gå tur med dere, men jeg kjenner det bra i bekkenet :o( Skikkelig irriterende - har lyst å være med på langturer med dere jeg også !!! Er jo kjempekos når vi er flere. Men jeg tror jeg skal prøve å ta en slik tur til Oasen hver dag med Fredrik - er jo kjempegreit å gå over sletta.

Gleder meg til å se dere igjen når jeg en gang kommer meg på Glass (typisk at Fredrik hyler etter mat når vi skal av gårde - skjer HVER gang ! Stakkars Naboen sto ute i dag pga. Isac lå i vogna og hun hadde med hunden sin, mens jeg mata Fredrik. Rett før hun kom så våknet han til og måtte ha mat. )

Synd babyene har blitt så store før vi får sett dem - Fredrik har blitt 55 cm allerede og han var 47 cm da han ble født og veier rundt 4.5 kg.

Skrevet

Ja skjønner det hebbie, men som sagt.. Er tidlig for meg også, men det var for Tilla`s skyld da :) Også skal jo jeg på trygdekontoret kl 10 så må tidlig ut av huset uansett.. Men kom når dere kan, poenget er jo AT dere kommer i det hele tatt !! Har så lyst å treffe dere, leeeeenge siden sist nå ! Var mest på ert jeg skrev til deg spesielt ;)

Nå holder sambo på å lage lasagne til oss, bortskjemt jeg.. NEEEEIDA = )

Hvordan går det med amminga Hebbie ? Slutta med tillegg ? Jeg har lyst til å slutte å amme, blir gal av å høre at hun legger på seg lite.. hun legger på seg nok så da kan de jo holde kj...!! Dagens utbrudd ;)

Skrevet

Norsk ammehysteri in action...

Ahrg, drittlei hele ammemaset jeg asså! Ikke selve ammingen men alt maset om og rundt og hvor utrolig sunt og bra og finfint det er. Jejeje, mme barn dør da faen ikke de heller! De blir nok fine hyggelige mennesker de og. *knurre til ammehysterikere*

Så Pia, gjør som DU vil!

Og hun legger jo på seg, er helt vanlig med en normalisering og ikke så stor vektoppgang når de er store ved fødselen! (ihht ammehjelpen) Så det!

Nei, nå skal lillemor legges, og snart jeg og tror jeg. Trøtt i dag ja, gått lang tur i dag også og i morgen natt blir det mas, da skal vi hjem, båten går 0030 og vesla kommer til å bli SINNA for å bli vekket ja!

Skrevet

Jeg stortrives jo med å amme, men det er ikke noe særlig når jeg hele tiden må tenke på om jeg sulter henne... Prøver å tvinge henne til å spise oftere enn hun vil. Men hun er jo mett..! Begynner jeg å gi tillegg kommer jeg jo til å miste en del av melka.. IKKE LETT DETTE ! Skal prøve å amme til hun er 4 mnd i alle fall.. :)

Er det snø i Danmark ?

Skrevet

:o) skjønte du erta litt - din lille ert ;op men jeg ville forklare meg itilfelle du trodde jeg ikke gadd å komme fordi jeg soooov. (Noe jeg gjør til vanlig).

Men de siste dagene har jeg faktisk vært våken og oppe rundt i 8 tiden.

Amminga går bra med tanke på at Fredrik er flink å drikke uten å knote først. Men jeg bruker tillegg av og til, men mindre og mindre ;o)

Tenkte å kanskje lage havregrøt og spise det - uten masse sukker. Med tanke på at havrekjeks er litt for fetende for meg som ikke klarer å slutte med søte ting for tiden (tenker masse på kake enda). Er det ikke havren som øker produksjonen ? for da kan jeg ta havregrøt - det liker jeg.

Er kjempegreit å amme da - slippe stresset med flasker og dritt. Spesielt om morgenen - nå sovner jeg mens han drikker og våkner av at han har puppen i munnen og sover, men drikker litt i søvne. Eller så sover han med trynet inni puppen ;op Kommer til å få brystvorte avtrykk i trynet !! hahahaha....

Har et dilemma da - i dag så har han drukket, men sovner etter en liten stund. Da har han faktisk sovet en time eller to før han vil ha mer mat, og så sovner han igjen....Kan ikke tro han får nok mat da - så da blir det vel et hysterisk behov i natt. Igår fikk han 210 ml etter å ha fått pupp - han ble aldri mett så jeg måtte bare gi tillegg og fortsatte til han endelig roet seg og sovnet.

Leste et ammeinnlegg - vet ikke om jeg er klar for å dra ut puppen, så jeg får sitte i det skjulte å amme i bilen ;o) Kjøpe solskjermer som jeg kan feste i alle vinduene så ingen kan se meg !! hahahaha.......

Skrevet

210 ml ??? wow... Det var mye for en liten kar.. Men så mye som han sover må han vel spise masse mens han er våken... :) Er veldig lettvint å amme, men ikke noe særlig når det blir masse stress rundt det..!

Ja det er havren som øker så havregrøt og havresuppe er prima det :)

Jeg liker ikke det dessverre så det blir havrekjeks på meg.. Får bare bli så feit som jeg må.. Jeg KAN jo gå tur da. Er ikke så veldig flink ennå, men nå har trimsykkelen kommet opp i stua i alle fall.. :)

Skrevet

Dere som ble klipt : Har dere vondt i arret av og til ennå ? Etter den lange turen jeg gikk på tirsdag har jeg blitt så øm i arret, kjenner det hele tiden liksom..

I morgen skal vi å se på en hund vi kanskje skal ha.. Gleder meg : )

Skrevet

hehehe....det er sjeldent han spiser så masse, men han har hatt noen kvelder der han aldri blir mett og spiser masse i løpet av noen timer og da sover han godt. Blir sjokka hver gang over hvor mye han kan stappe i seg, mens andre ganger så holder det med en pupp så sover han noen timer.

Men det er sikkert pga. all sovinga hans ja.

Jeg har så søtsug og jeg kan jo ikke være så aktiv å trimme effektivt av meg fettet så jeg burde være forsiktig - men suget er sterkere enn viljen min ;o)

Hahaha...sambo skal snart hente trimsykkelen vår, men det spørs om jeg kan sitte på den med bekkenet. Får alltid vondt i ræva når jeg sitter på den så da blir det sikkert verre når jeg har bekkenplagene....

Tror jeg skal bestille fettsuging !!!

Skrevet

Fettsuging ja.. Det hadde jo vært lettvint : ) Men dessverre trenger jeg ikke bare å fjerne fettet, må komme i form også ! Lurer litt på hvordan det blir å sykle med arret der nede.. Blir spennende å finne ut.. gidder ikke å prøve nå engang når jeg er så øm der. Tvingte meg selv til å kutte ut snopet og det funka, har klart meg ganske bra men drikker jo te med sukker og spiser søt havrekjeks. Og brus drikker jeg kun i helgene :) FLINK = )

Skrevet

Jeg er med å gå før treffet ja Theaokt. :) Kan avtale nærmere...

Mandag, skal vi gå klokka 10 fra deg da eller?? Kommer etter jeg har levert Trym i barnehagen jeg da :)

Skrevet

Piadi: Jepp, fortsatt vondt i arret.

Har måttet stue vekk alle stringtrusene mine og gått til anskaffelse av "mamma" truser.

Kjenner det godt når jeg har gått tur, på grunn av friksjon eller hva det heter mot arret.

Fått beskjed om å bruke klær somer beghaglig og ikke strammer eller gnikker for mye.

Må nok regne med å ha det sånn en stund fremover, tror moren min snakket om minimum 6 måneder og hun revnet bare litt, 2 sting.

Så vi har å se frem til:)

hehehe

Skrevet

Bruker heller ikke string lenger : ( Men det er ikke pga arret! Gleder meg til jeg er helt NORMAL igjen !! (Vet jeg aldri blir helt som før men...) Til jeg føler meg vel igjen liksom.. Tok noen uker bare etter nancy, nå har det gått 8 uker og jeg føler meg langt fra vel ennå !

Skrevet

Er det noen som kommer 11 på onsdag eller kommer alle 12? Ringte Glass tidligere idag, men da fikk jeg ikke svar og så har jeg ike rukket etterpå.....så tar det i morgen, men det er noen som kommer 11 da eller??

Skrevet

2nj; jeg og Pia kommer 11:)

Pia; nope, ingen snø her heldigvis. Det hadde vært gruff! hehe...

Trøtt jah! zzzzzzzzz... Gleder meg vannvittig til i morgen. Da skal alle de fine nye tingene til vesla være ferdige.

Kommer forresten til å selge klær, bamser, vognposer og litt sånt snas senere. Tror jeg tar med noen "vareprøver" på onsdag om noen vil se.

Kan velge farger og stoffer og slikt selv, men jeg har ikke fått laget ferdig nettsiden med alt sammen ennå! *gleder seg*

Skrevet

Alene hjemme med barna.Koser oss men det er enda bedre når vi er her alle mann. Min kjære jobber natt.Skal ake å gå på ski med gutta mine i morgen. Håper jeg får Erle til å sovne i vogna ute da.

2nj- bare kom når du har levert i bhg. Øyvind leverer guttene på mandag. Flere som vil være med?

Hvordan skal jeg klare å få gutten min på 5 til å slutte å tisse på seg? Han har jo sluttet å bruke bleie for lenge siden. Var jo 2 år når han sluttet. Det er fordi han ikke gidder å gå på do. Er alt for opptatt sier han. Nå skal han jo begynne på skolen snart.vaske litt klær nå.

Skrevet

Og mens jeg husker eT; Pia, jo du er kjempeflink!!!! Godter er jo nam;)

Skrevet

Jepp :) Er ganske stolt for var helt syyykt avhengig av sjokkis !! Trodde aldri jeg skulle klare å slutte med det.

Thea: Aner ikke hvordan du ska klare å få han til å slutte med å tisse på seg... Kanskje han trenger litt mer oppmerksomhet, du har jo 2 bleiebarn nå og de krever mer enn han. Han er jo så snill så ikke så lett for han å si ifra at han trenger mammaen sin mer kanskje. Aner ikke altså! Bare slenger ut noe her : ) Kos dere masse på ski.. Høres gøy ut =)

God tur hjem Tilla.. Syns du er tøff som farter så ofte til Danmark. Mye man skal ha med seg og sånn!

Skrevet

Hmm... det skjer lissom i barnehagen mest, samt under lek. Når de kommer fra bhg så er det jo de som får så og si all oppmerksomheten. Ikke mye jeg får gjort om kvelden når jeg er alene med disse gullungene:)

Skrevet

Da er det nok som han sier.. han er nok bare opptatt :) hehe.. Tror kanskje du bør ta en prat med tantene om at de må bli flinkere å spørre han om han trenger å gå på do og oftere !! Vet Nancy ofte står her og tripper for hun venter til siste sekund med å gå på do for hun er "for opptatt!" ; )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...