Gå til innhold

Er det mange som ikke har fått modne egg og måtte avbryte?

Anbefalte innlegg

Var på ultralyd i forrige uke, og med 250 ie perugon var det dårlig eggutvikling og jeg måtte avbryte behandlingen. Ville ikke få nok egg til planlagt uttak, og fikk beskjed om å slutte med sprøyter.

Har fortsatt med nesespray, og vil nok få begynne igjen med sprøyter og høyrere dose når de har funnet ny tid til meg for egguttak.

Noen som har vært borte i lignende?

Er det noen som har måtte ta veldig høye doser med perugon?

Fortsetter under...

hei. jeg gikk på 250ie ved første forsøk dette medførte et lite egg på 18mm, ingen befruktning

ved neste forsøk økte vi til 450ie den siste uken. dette medførte 1 godt egg som ble befruktet. ingen andre symptomer ved økt dose, jeg følte meg helt fin, men svettet mye da

jeg er blitt inf av ivf at ved neste forsøk skal jeg gå på 450ie i 2 uker før evt egguttak. når jeg er pasient må jeg stole på hva legene velger, også pgr av at dette er et prøverør=prøveprosjekt med kroppen min

lyke til

Hei.

Jeg har aldri måttet avbryte en behandling,men har gått på ganske høye doser Puregon. På mitt siste forsøk gikk jeg på 400IE i 4dg så 300IE resten. Klarte da og få hele 6 egg:-)

Håper det går bedre med høyere dose for deg.

Hei

Jeg måtte avbryte første forsøk i nov fordi jeg hadde 1 stort egg og 2 små. Legen mente det var dumt å satse på dette egne egget og det var vi enige i. (Gikk først på nesespray deretter på 175IE puregon og senere 300IE.)

Denne gangen startet jeg rett på 300IE og idag (dag 10) så hun kun to nesten like store egg, men muligheten for at det gjemmer seg noen egg bak er jo fortsatt der. Videre medisiner:

- 300 IE

- Orgalutran injeksjon 0,25mg/spr

- Menopur 75IE

Det ene er for å forhindre eggløsning, den andre husker jeg ikke helt, men det blir mange sprøytestikk i løpet av en dag.

Lykke lykke til, håper vi får ut noen bra egg :-)

Takk for svar! Jeg får så mange forskjellige beskjeder. Fikk beskjed om å slutte med perugon 3. januar. Ble bedt om å fortsette med nesespray. Fikk ny melding fra Sverige i går om at jeg skulle sjekke om jeg var nedregulert. Var på sykehuset, og de kunne fortelle at jeg ikke var det. Legen min i norge trodde ikke jeg kom til å bli det heller med det første, og at jeg ikke kunne forvente å sette igang med sprøyter før om mange uker.

I sverige sier de at jeg må ta en ny ultralyd om en ukes tid, for å se om jeg da er nedregulert. Så snart jeg er nedregulert kan jeg sette igang med sprøyter sier de. Det eneste er at de helst ville at jeg skulle ha en liten blødning først.

I noge sier legen at jeg snart vil få en eggløsning (i sverige sier det at så lenge jeg går på spray vil ikke jeg ha eggløsning, de sier at eggene bare vil forsvinne av seg selv..)

Jeg spurte legen i norge om det kanskje var lurt å prøve på naturmetoden nå som jeg hadde 6 egg som skulle ut.., og han sa at da var jo sjangsene for å bli gravid ganske høy.

Og hvorfor måtte jeg avbryte når jeg nå har 6 egg???

Alt virker så rart, og hvem har rett - Norge eller Sverige????

Er bare så frustrert og overgitt

Noen av dere som vet svar?

Hei! Måtte bare komme med noen trøstende ord om dette. Dette skjedde oss to ganger. Eggene så modne ut på ultralyd - men etter uttak ble ingen egg befruktet noen av gangene....Vi fikk beskjed av sykehuset om å gi opp..... Nå - 12 måneder siden første avbrutte forsøk er jeg gravid i 6. uke. (Ligger riktignok på sykehus på 10. døgnet pga. overstimulering - men det er verdt det!!!!!!)

Annonse

Heisann!

Mitt første forsøk ble også avbrutt. Fikk ut 24 egg (ble overstimulert). 9 av dem ble befruktet, men de ville ikke dele seg etter dag 2, så derfor ble det avbrutt..

De kunne ikke si hvorfor, man lurer selvfølgelig alltid på det. Jeg har en anelse på at kroppen min ikke tålte medisinene helt. Og at det var "dårlig kvalitet" på eggene. Men ikke no å gruble over. Skjedd er skjedd, så nu ser vi fram til neste forsøk:)

Kanskje jeg skal være glad for at de avbrøyt nå, og at jeg slapp uttak. Skjønner at dette er komplisert.

Fått litt mer info nå og de tror jeg er på nytt nedregulert om en uke eller to, så da kan jeg få kommet igang igjen med ny behandling! Gleder meg til det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...