Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sykemeldt pga ryggen, bruker laptop ganske mye. Har den på fanget men ikke oppå magen pga oppvarming. Noen som har hørt/lest noe om stråling fra pc???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke hørt noe om det, men har tenkt litt på det selv. så nå ligger den helst på bordet eller i hvertfall på lårene, helst med en pute under :)

Skrevet

Hei..

Jeg sitter med laptop på fanget, og har aldri hørt at det skal skade den lille i magen ;)

Skrevet

ville bare si at det ikke er noe lurt å ha laptopen på fanget eller i direkte kontakt med noen deler av kroppen!!!

det er flere som har fått "utstyret" og hud svidd av pga stråling!

men det er heller ikke bra for laptopen å ligge på et underlag som ikke vil slippe til luft..da blir den overopphetet og vil ikke fungere ordentlig.

anbefaler alle å ha laptopen på et bord når den benyttes...

det er d jeg er blitt anbefalt i allefall!!

Skrevet

Har også lurt litt på dette. Sist gang jeg hadde pc'en på fanget, så kjente jeg ekstra mye spark, og lurte på om det var på grunn av at babyen kjenner varmen fra PC'en.

Skrevet

har hørt at det ikke er farlig jeg?

at det er gamle maskiner (altså av eldre typer) som kunne være farlig?

Jeg syns det er inmari deilig innimellom jeg, med lunken pc i fanget, når det strekker og verker i livmor.. blir som å legge en varmeflaske på når du har mensen.. ubetalelig;)

Skrevet

men om du leter litt rundt på nettet så finner du meget pene bilder av folk som har fått litt av hvert svidd av pga laptop...

ikke gamle pc men nye!!!

jeg syntes nå da at babyen i magen er mer verd enn en ps på fanget!

Skrevet

helt ærlig, så finner en mye rart på nettet....

du finner feks folk som mener at dersom du spiser knekkebrød i svangerskapet så blir ungen din døv..

Eller fake bilder av folk som putter kattunger i flasker, osv osv..

mannen min er utdannet innenfor data(er ingeniør) og har ikke hørt om noe sånt.. dersom folk har fått svidd av seg det ene og det andre, er det ikke pga stråling..

Skrevet

Nå blir man vel ikke svidd og brent pga stråling... Det kommer jo av varmen fra pc'n. Det er hardisken som blir varm og får den ikke kjølt seg ned blir den veeldig varm. Har ikke noe med stråling å gjøre det!!! Så man kan ha den på fanget, men pass på at maskinen får luft og at vifter fungerer. Og blir det for varmt må en jo bare sette den vekk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...