Gå til innhold

Barnevogner i USA--saakalte "Travel Systems"

NewYorkMom_får_to_tette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, Har ikke akkurat satt meg så godt inn i barnevogner enda da jeg kun er 11 uker på vei, men ville bare legge til at det også finnes andre vogner enn Bugaboo og Graco. PegPerego og Chicco er italienske merker som selges her i USA, og følger europeiske standarder (CE-merking). PegPerego har også kombinert løsning med barnevogn/bilsete, men er ikke sikker på hvorvidt det er mulig å finne disse med liggestilling. http://www.pegperego.com/page.php?sid=ff11b37282c8bce256fa5ea1e8b6cfd4&pageid=UJVNL001

Har ikke tenkt på dette med at barnet helst bør ligge enda, men det er mulig de har et poeng hjemme. Kjøpte norsk bok om barnet da jeg var hjemme sist, for å få både amerikansk og norsk vinkling på barnestell.. Uansett så er det, her hvor jeg bor, ikke så mange muligheter for å gå med barnevogn så jeg tror ikke jeg kommer til å investere max i akkurat det. I Norge, derimot så går man jo gjerne mye og triller og da er en god vogn viktig. Hvordan vogner er på vinterføre er også viktig, tenk deg umåkede fortau og vogn med små hjul uten spor.. Da jeg bodde i Italia la meg merke til denne enorme forskjellen på vogner.. Mulig en bugaboo vil være verdt investeringen når man er så heldig og skal hjem!

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisan, vi flyttet nettopp fra Italia (Vicenza) til Texas, det var mange flotte vogner der, men selvfolgelig oppdaget vi ikke at jeg var gravid for etter 2 uker her i TX, saa naa maa jeg kjope vogn paa Internett. Jeg har funnet en jeg liker veldig godt, den heter Valco Tri-mode w/bassinet, og koster $575 inkl shipping. Det er en fantastisk webpage (strollermama.com) som har alle mulige vogner, og har videoer som viser hvordan hver vogn virker med hensyn til sammenslaaing, etc!! Det er flott for en som meg som aldri har hatt barn for og er helt "fersk" naar det gjelder baby-utstyr. Ikke det samme som aa plukke ut en selv av alle modellene de hadde i Italia, men dog.

Skrevet

Wow, det var jammen mye respons her!

Spørs om du leser dette.....

Jeg bor i Houston og skjønner hvorfor alle har en lett tralle med bilstol.

Den brukes bare på kjøpesenteret eller i park med betongvei.

Men prøv deg på en times tur ute på grus.....

Du sa du skulle tilbake til Norge, så hvis du skal bruke vognen mye utendørs ville jeg absolutt kjøpt en annen vogn med andre hjul.

F.eks Phil&Teds, billigere i USA enn hjemme i Norge.

Jeg forstod ikke hvorfor vi ikke hadde mer av "travel systems" i Norge helt til jeg brukte en tralle i Norge i sommer.

Gjett om jeg savna lufthjulene!!!

Så nå har jeg tatt med den "store" norske vogna til Houston til neste baby!

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...