Baby on board Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 Hvor mye kynnere anses som mye kynnere? Er i uke 29 og magen knyter seg av ingenting (hvis jeg går fort,bærer tungt eller rett og slett ligger på sofan. . .) Er usikker på hva jeg skal gjøre i forhold til det? Det er vel ikke annet å gjøre en å ta det med ro, men kan det være farlig med for mye kynnere i forhold til at det kan gå over til rier så tidlig ? De varer jo ikke lenger en ca. 20-30 sekunder og har hatt mye i 2-3 uker nå.. Så jeg er egentlig ikke bekymret med tanke på hvor vondt det er og hvor lenge de varer, men man begynner jo å tenke litt da.. Og har lest at de ikke skal presse nedover osv. jeg vet bare at magen blir hard som en stein og klarer liksom ikke å kjenne hvilken vei de presser osv.. Noen som vet noe eller har noen tips?
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #2 Skrevet 9. januar 2007 Lurer på akuratt det samme,, har vært på sykehuset pga det også.. de målte livmorhals for å være sikkre på at kynnerne ikke påvirker livmorhalsen. Alt så fint ut.. Men kynnerne er der nesten konstant.. Gå å handle eller gå i trapper er tortur..
Berma Skrevet 9. januar 2007 #3 Skrevet 9. januar 2007 Har også hatt vedlig mye kynnere fra uke 20 er i uke 35 nå...var på føden og sjekka i uke 32 men kynnerne hadde til da ikke påvirket livmorhalsen.Så for min del virker det ikke som det trenger å føre til for tidlig fødsel selv om det kan gjøre det for andre. Har det også sånn at jeg ikke kan gjøre noenting uten at magen blir nærmest til stein, av og til er det nok at noen tar på magen min og jeg får en kynner. Fikk bare beskjed om å ta det med ro. Har også tatt magnesium pga kramper i bena og fikk høre at det kan hjelpe mot kynnere også siden det er en muskelsammentrekning. nå er jeg jo snart fødeklar så nå håper jeg nesten at kynnerne skal bidra til en tidligere fødsel men d kan faktisk hende jeg går over tida jeg som mange andre. Er man usikker og kynnerne er veldig ofte og vonde er det beste å ringe føden å få det sjekket...siden vi alle er så forskjellig...jeg ble ihvertfall mye mer beroliget etter å fått det sjekka og sett at babyen har det bra selv om jeg har en mage av stein!!
FuriLaks Skrevet 9. januar 2007 #4 Skrevet 9. januar 2007 Hei! jeg er førstegangs og har hatt MYE kynnere siden rundt uke 21... Har også lurt på det samme som dere og var inne til ekstra UL pga dette. Alt var i skjønneste orden og jordmora sa at så lenge de ikke er vonde er det IKKE farlig. Jeg hadde også hørt at for mye kynnere ikke skulle være bra og ble jo selvfølgelig redd siden de kom så ofte. Men da jeg slo meg til ro med at jeg bare har en følsom og aktiv livmor, liker å tenke at den jo blir veltrent til fødselen! Nå er jeg i uke 36, og kynnerne er mye kraftigere, men de går nok ikke over i rier før baby er klar for å komme ut! så jeg tror at det bare er sånn at noen har mer kynnere enn andre og at det er like normalt begge veier...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå