Gå til innhold

Noen som gidder å svare meg på alle mine sp.mål om nattpose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 8mnd snur og snur og snur seg når hun legges for kvelden(og på dagen). Lurer på om nattpose kan være tingen?

Mener å ha hørt at man kan "feste" barnet med seler? -Men at disse må kjøpes separat fordi dem ikke er lov å selge sammen med selve posen. Hvorfor? Er det av sikkerhetsmessige årsaker eller handler det mer om det å "binde" barnet fast?

Hva slags seler fungerer til dette formål?

Synes de posene jeg har sett er veldig romslige, og kan ikke helt se for meg at dette funker spes godt...

Noen spes pose og seler å anbefale?

Noen betenkeligheter med å bruke pose og seler?

Glad for alle svar ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg bruker babysafe.dette er en pose med seler som jeg kjøpte på rudo.Synes det virker bedre enn sånne løse seler.Selen festes på sidene på posen og under sengebunnen(ikke madrassen)Da får han ikke snudd seg.Men kommer over på siden da.

jeg har ingen betenkeligheter,sålenge den brukes riktig!

Skrevet

Vet du hvilket merke det er på den posen? Har ikke hørt om Rudo jeg...

Bor iTønsberg.

Skrevet

vi brukte nattpose med sele under senga i 5 mnd, aa jr begynte å snu seg for så å hyle(likte ikke å ligge på magen) til han nå klarer seg uten(11 mnd).

Han stortivdes med den, og har innimellom lagt han i den etter at vi slutta(hos bestemog pga lav seng og at han reiser seg), han reagerer ikke på den.

Merket på vår var Babdan, og gjorde livet vårt mye enklere!

Skrevet

hei,jeg kjøpte en pose hos "barnegarderoben.no" kjempe bra,gutten min er 7 mnd å liten å spinkel.men sitter godt. vil ikke anbefale seler,min elste sønn hlodt på å bli kvalt,enda de var festet riktig. ikke noen hyggelig opplevelse.

Skrevet

Oioi...hvordan blir man kvalt i slike poser. Har nettopp kjøpt en i dag jeg?????

Skrevet

så det er ikke helt safe å bruke slike poser(med sele) da eller??

HI

Skrevet

Jeg brukte pose tidligere,men ikke etter at barnet mitt gulpa skikkelig mens han lå i den da den var bundet fast. Hadde ikke jeg vært der kunne det gått skikkelig ille. Han fikk ikke snudd seg alene. Var bare så vidt jeg fikk snudd han litt på siden. Så jeg vil ikke anbefale at noen bruker det. Jeg følte meg tryggere med at han lå på magen enn at han skulle ligge i den posen etterpå (han var da ca 9-10 mnd). Går jo ann å bruke posen uten å binde den fast for de som sparker av seg dyna om natten. Dagbarnet mitt bruker også slik pose ennå. Hun sover bra i den posen og får ikke til å snu seg. De har bedre erfaring med den.

Men jeg må si jeg er skeptisk!

Skrevet

og hva er vitsen om man ikke bruker seler? Da snur de seg vel like lett?

Skrevet

Jeg har BabyDan pose med seler. Kjøpt på baby butikk her i larvik. På denne er selen langt nede,så skal utrolig mye til for at noen skal kunne bli kvalt i den. Jeg bruker den med selen under sengebunnen,og gutten min sover veldig godt i den :)

Skrevet

posen er helt ok,men ikke når jeg festet seler på den. men det er 9 år siden da,de har muligens forandret påde?? har ikke brukt seler påde 3 andre iallefall,

Skrevet

helt enig. å legene sier jo at når barnet kan snu seg selv så er det ikke farlig at de sover på magen.

Skrevet

Tenker ikke så veldig på at det skal være farlig å sove på magen. Problemet er at hun ikke klarer å roe seg når hun legges. Snur seg og kryper rundt..

HI

Skrevet

Vi kjøpte en pose på babybutikk, kr 399 (tror jeg). Den har seler til å hekte av/på etter behov, og er ganske lang.

Min niese klarer å snu seg selv om hun har en slik pose, så man skal ikke stole blindt på dem. Da må hun ha hjelp til å komme seg "løs".

Skrevet

Har brukt pose på gutten min tidligere,kjøpte på h&m og sydde på knappestrikk og knapper(GODT fast),i sidene,disse fester jeg i sprinklene/sengebunnen,han kan godt snu seg rundt men ikke så mye mer-fungerte veldig godt hos oss.Når han har sovna løsner jeg bare strikkene(men knapper de på igjen,men ikke fast i noen,bare slik at strikkene ikke blir så lange at de utgjør noen fare)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...