7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 før jul og i jula kunne det gå alt fra3-6 timer mellom måltider på natta.. etter nyttr har vi stramma inn kosten -dvs spiser sunt ..og trener ...nå går det ikke mer enn toppen 3,5 t mellom.på natta.. på dagen gjerne2,5. kan det være jeg ikke har nok næring? hva kan jeg spise som er sunt men som gjør melka næringsrik da? spiser frukt og grønnt og fiber knekkiser og proteiner da.. men mindre måltider... hm.. kanskje mer frukt? noen tips? hadde vært deilig om han begynte å sove 4-5 timer på natta igjen:) ps han er 3 mnd
Hoppetussa Skrevet 9. januar 2007 #2 Skrevet 9. januar 2007 Det er dessverre ikke sånn at døgnrytmen er stabil når babyen er 3 mnd.Jenta mi sov hele natta de to første månedene - tenk hvor fælt det var å måtte stå opp EN gang om natta mellom 2 og 4 måneder! :-) Økedøgn kommer gjerne rundt 3 mnd også. Man anbefaler at man ikke går ned mer enn en halv kilo i uka når man ammer, for at ikke miljøgifter skal gå over i melka, og kaloriinntaket bør være på minst 15000, helst 2000 kcal per dag. Det skal ellers ikke normalt påvirke melka at man spiser "sunnere".
Hoppetussa Skrevet 9. januar 2007 #3 Skrevet 9. januar 2007 Femten tusen kalorier var vel litt drøyt! :-) 1500 kcal er det riktige! Spis litt ekstra proteiner! Og - en ting til - helt greit med moderat intenistet på treninga, men la det gå en halvtime før du ammer etter trening, det kan være smak av melkesyre i melka!
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. januar 2007 tusen takk:) jeg prøver jo alltid med smokk først,men han er rett og slett sulten:) han legger godt på seg da så jeg har vel næring... tror du det går seg til etter hvert? at det blir lenger mellom natt måltidene?
Hoppetussa Skrevet 9. januar 2007 #5 Skrevet 9. januar 2007 Jeg må legge til at jeg spiser ganske sunt, lite sukker i kosten og stort sett et "godt norsk kosthold", trener litt ved siden av. I bøkene leste jeg at det skulle gå gradvis lenger tid mellom måltidene. Her har det heller vært perioder hun har våknet en gang om natta, og perioder hun har sovet hele natta. Nå virker det som om hun har vent seg til å sove hele natta. Det er nok bare en økeperiode, håper det går seg til for deg! Jeg har ikke hørt mange historier om babyer som har fått et TOTALT nytt sovemønster ved 3 mnd alder og utover!
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. januar 2007 det var godt å høre;) det årnær sæ nok da;)
Expat Skrevet 9. januar 2007 #7 Skrevet 9. januar 2007 En liten lureting: Vær veldig forsiktig med sportsbh i unødvendig lang tid! Det lager kunstig spreng. Rett av så fort som råd. Bruk gjerne en med lås i ryggen du kan knappe opp når du ikke hopper! Og det er nok økedager rundt 3mnd også!
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 9. januar 2007 men økedager på natta? vi har begynt å legge han tidligere også sltså.. men dette at han skal ha mat hver 3 t på natta har snart vart i 2 uker,,,
Expat Skrevet 9. januar 2007 #9 Skrevet 9. januar 2007 Det er på natta det er mest effektivt med øking. Det hender at trening og matomlegging setter i gang litt brystvegring (les på ammehjelpen.no), og det observeres ofte med mindre spising på dag, og mer når de sover. Prøv å amme oftere på dag, spesielt når hun er døsig.
Expat Skrevet 9. januar 2007 #10 Skrevet 9. januar 2007 For øvrig er det mange her inne som ville myrdet for din rutine akkurat nå, se Dodge sin "snu døgnet" tråd... 3timer er ikke så veldig dårlig, og de fleste har en 5 timers luke i døgnet (har din?), det er viktigst å flytte denne til natt
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #11 Skrevet 9. januar 2007 han hadde en 5 timers ja.. den var fra 22-03 ca..men den er ikke der nå nei.. desverre,, han spiser hver2,5-3 t på dagen.. men på kveden får han med 2t mellomrom bare;)
Expat Skrevet 9. januar 2007 #12 Skrevet 9. januar 2007 Hjelper det at dette er utrolig bra for produksjonen din? Dette var mitt liv i flere måneder og jeg har en lett produksjon. Når man ser det som at det er normalt så lager man strategier for å kunne leve med det, og så forandrer baby ting til noe nytt og spennede Antar forøvrig at barnet spiser begge og helt til bånns når du nattammer? Forresten, det er noen som strever med prod rett rundt navnedag/dåp rundt 3mnd, fordi det er travelt og stressende. Pass på å få masse hvile! Og spis nok. Proteinrikt. Og drikk bra!
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #13 Skrevet 9. januar 2007 Tusen takk for suverene svar Expat;) ja jeg tror da han tømmer meg helt på natta .. he he .. virker sånn i hvertfall.. joda fint at det er bar for produksjonen.. Han regulerer det vel selv etterhvert da. tenker jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå