Gå til innhold

Kan man ha mensen uten å blø?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert helt teit, men lurer no på om det går an å ha mensen uten å blø... Fikk mensen 7. desember. Det var første mens etter fødsel, og det var som en "vanlig mens". Har hatt alle menssymptomer (unntatt blod...) fra 4-7 januar. Nå er alle disse symptomene over.

Har helt angst for å ha blitt gravid!!! Jeg fullammer, + vi har brukt prevansjon (og har forsåvidt bare hatt ett samleie etter fødsel) , men jeg vet fra før at jeg er superfruktbar! Har fra før ett "kondombarn" og et "p-pillebarn"...

Hjelp, kan noen forsikre meg om at det er fysisk umulig for meg å ha blitt gravid igjen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mensen har du jo ikke hatt siden det er blødningen som er _mensen_. Det er ganske så vanlig å ha opptil mange runder med menssymptomer før mensen kommer igang igjen etter en fødsel.

Men i forhold til faren for å bli gravid så er det jo eggløsningen som gjelder og den første eggløsningen etter fødselen vil du få før første mens så du vil uansett ikke vite før i ettertid at du har hatt den første eggløsningen etter fødselen.

Om dere bruker prevensjon er det jo ikke stort annet dere kan gjøre om dere ikke vil være helt avholdende da, til mensen er i gang og er blitt regelmessig igjen slik at du kan følge med om det blir borte ved en eventuell graviditet.

Skrevet

Hmmm. Leste feil. Så ikke at du hadde hatt en skikkelig mens før. Men det er altså også ikke noe uvanlig at mensen er uregelmessig og kommer og går en del i starten. Men er du usikker på om du kan være gravid så bør du ta en test.

Skrevet

Hei! Jeg trodde det var vanlig at etter ei eggløsing kom mensen visst en da ikke var blitt gravid, men det stemmer ikke for meg. Jeg gikk over et halvt år uten å ha mensen, (hadde problemer med å få regelmessig mens etter noen år på p-pille) Jeg hadde i den tida eggløsning, noe som jeg ikke trodde var mulig, men gravid det ble jeg :-) Desverre mista jeg babyen etter 12 uker. Men etter den tid har alt blitt normalt igjen og jeg har en fin gutt på snart et halv år!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...