Gå til innhold

Ella-79(9.januar)

Anbefalte innlegg

Hei:))

Måtte lage ny tråd nå.Satt å skrev til deg igår,og i det jeg skulle lagre innlegget,så forsvant hele greia.Kom ikke inn på noen innlegg.!!!

Og det som er enda mere merkelig er at når jeg går inn idag,så får jeg åpnet alle innlegg utenom våres skravletråd!!!! Så det jeg skrev igår er ikke lagret.

Jævlig irriterenes....

Husker desverre ikke akkuratt hva jeg skrev heller,men jeg tror det var noe med at jeg har fortalt mange at jeg er gravid.Det var tungt å måtte ta runden å fortelle sist at det hadde gått galt,men desto bedre etterpå.Hadde mange å snakke med,og de visste hvorfor jeg var lei meg.Derfor har jeg ikke brydd meg om at det er mange som vet det.Merker at jeg skrev dette med mye mere innlevelse igår gitt....grrrrrr!

Ellers så tror jeg jeg nevnte at 1.trimester er full av bekymringer,glede og frustrasjon om hverandre.2.trimester er kosetrimestert,da kan alle se at man er gravid,de verste bekymringene er borte og man er sånn fin-gravid.3.trimester er laaaaangt.Da er man stor og tung,det er vanskelig å få på sokker og sko,he,he...-og man er lei av å gå gravid.Vil ha tilbake kroppen sin,er bekymret for fødsel,men samtidig gleder man seg vilt til å treffe den lille beboeren:))))

Ja,det er litt av en tid vi skal igjennom gitt:)))))

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7717167-ella-799januar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere begynt å tenke på navn eller? Det har vi,men så hadde vi jo egentlig tenkt ut navnene i forrige svangerskap da.Hatt god tid på det for å si det sånn...:)))

Og hvor mange barn har dere tenkt på? Litt vanskelig å svare på nå kanskje,men dere har sikkert hatt noen tanker rundt det.Her holder det med 2.Syntes det er mye å gjøre med ett barn,så jeg tror nok to blir bra nok.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7717167-ella-799januar/#findComment-7719150
Del på andre sider

Hei,hei du:)))

Fint med ny tråd da:) Prøvde å komme inn på tråden vår i går jeg også, men kom heller ikke inn på den..merkelige greier..Men,problemet er løst nå:) Godt er det!

Juhu..8+1 i dag da,,,er ikke så kvalm lenger,men puppene er fortsatt ømme, så satser på at det er et godt tegn:) Blir fort sliten da...ligger mye på sofaen ja:) Hvor mange barn det blir her i huset...? Hmm..morsomt spm...vi har lyst på tre, men tror nok selv det holder med to..:) Men det får vi se..kanskje det bare holder med en også,ikke godt å si:) Navn ja...Vi har liksom diskutert litt da...haster jo ikke...men det er gøy da:) Vi er enige om to guttenavn,men vet absolutt ikke om det blir det vi kommer til å velge heller...Det er Eirik og Einar..(hadde jeg fått viljen min, så hadde det blitt Sivert:) Jentenavn er litt vanskeligere, det er rart, for jeg føler sååå på meg at om dette går bra, så er det absolutt en gutt..:) Synes det er koselig med oppkalling også, så det kan hende det blir til det, og da er det etter våre bestemødre som heter: Marthe, Tone, Ingrid og Louise...Men ikke godt å si altså..men det er jo såå gøy med navn da.. Maaaange fine..:)

Du da? hvilket navn har dere tenkt på..? Blir spennende dette her du.. Har jenta di dobbelt navn....? Da må man i så fall kanskje ha det på nestemann også...he,he:)

Har lyst på UL jeg da, ringte noen privatklinikker for å høre,dyre greier, men føler det er verdt det:)

Håper formen og alt med deg er bra da, så snakkes vi plutselig igjen:))

klemz

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7717167-ella-799januar/#findComment-7730590
Del på andre sider

Annonse

Hei:)

Hvis du føler at det er viktig å ta ul,så syntes jeg du skal gjøre det.Ja,det er dyrt...-jeg har tatt tidlig ul privat de 2 andre svangerskapene,og jeg syntes det var verdt pengene.Eller du kan holde ut noen uker til,og få hørt hjertelyden hos en jordmor/lege.Jeg hørte hjertelyden til datteren min hos jordmor i uke 11.Har bestilt meg time hos jordmor i uke 12 denne gang for å kanskje få høre.Håper det går,men det kan være for tidlig da...

Disse navnene da...:))) Vi har tenkt på Jessica,Sandra,Kevin og Sebastian.Datteren min har ikke dobbeltnavn,men hun har et navn som passer denne sjangeren.Liker disse litt internasjonale navnene vi da.

Joda,formen er som den pleier....helt ok.Syntes bare at august er såååå langt unna.Tenk vi skal gjennom hele sommeren...Hvis det blir temperaturer på rundt 35 grader,så tror jeg vi kommer til å slite litt.Store og tunge,kanskje mye vann i kroppen,og deilige hovne bein...mmmmmmm!!!Sist så man nesten ikke forskjell på låret og ankelen min,he,he:))))Kan le av det nå,men lo ikke da akkuratt.

Godnatt:)))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7717167-ella-799januar/#findComment-7735938
Del på andre sider

Heisann:))

Nye innpå tråden vår,artig det da:))

Jobbet mye de siste dagene, ikke hatt tid til å være her inne engang!!

Hmm..ja,ja,får ta det igjen:))

pene navn dere har til barnet da,Jessica er jo bare sååååå fint da.. Får ikke mannen min med på slike navn jeg..Litt "gammeldags" han sjø:)) Og han vil veeldig gjerne oppkalle, så jeg må nok bøye meg for den..:)

Men, vi blir nok enige til slutt hvilket navn den lille skal få...<3

Fint å høre at du er i form slik ellers da..kommer godt med det når du har ei lita ei fra før:)

Gleder meg veelsig til de 12 ukene skal bli over..mye kan selvfølgelig skje etterpå(og før også...)...men det er liksom noe med den kneika der som man bare lengter å kommer over...rare greier:)

Men,men..må nok hoppe i seng jeg nå da,,,vært en laaaang dag i dag..sliten i kroppen merker jeg:)

Kommer sterkere tilbake,natti-natt sååå lenge..Sov godt:)

Klemmer

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7717167-ella-799januar/#findComment-7766140
Del på andre sider

Hei:))

Ja,nå er det ikke mange dagene til vi skifter over til uke 10.Må si jeg begynner å bli utålmodig etter å få hørt hjertelyden i uke 12-13.Man mister liksom litt av den virkelighetsfølelsen som var rett etter UL.Det føles så lenge siden.Men hvis de ikke finner hjertelyden når jeg skal dit,må jeg si jeg kommer til å få litt lettere panikk.(selv om jeg vet at det er noen som ikke hører det så tidlig)

Har du bestemt deg for om du skal ta privat UL?

Uff,januar er noe dritt egentlig....,hvert år på denne tiden er det jo masse supre salg,men som vanlig har man lite penger.Så her sitter man da på en lørdag,og kjeder seg.Lærer aldri.....

Tiden går så sakte når man har lite penger syntes jeg....,og at tiden skal gå sakte er ikke akkuratt det jeg ønsker nå da:))))

Ellers ikke noe nytt ¨på denne fronten.

Ha en fin lørdag!

Klem:))))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7717167-ella-799januar/#findComment-7769838
Del på andre sider

Annonse

Heisann:)

ENDELIG tilbake,he,he...Nettet har vært nede her jeg bor på grunn av uværet...ikke morsomt,men tilbake nå da:))

Alt er vel bra her tror jeg..Skal yil legen i morgen på min første kontroll, så det blir jo spennede..kommer til å bestille en UL etter i morgen tenker jeg..så det skal bli spennede å se ja:)) Ellers er formen fin den, sliten for ingenting, men det hører vel med:) Ikke kvalm lenger heller...litt bekymringsfullt det men, må jo tro at det er som det skal til det motsatte er bevist..

Ja,9+0 i dag da..går da litt fremover og..:)))

Har du vært hos legen? Gjorde du noe spesielt da eller..? Må vel kanskje ha med ei urinprøve...?

Må man veie seg forresten? Da stemmer jo i så fall ikke den vekten? Veier jo mye mer når man har spist frokost, og har klær på seg?

Hmmmm....ja,ja,får se:)

Ja,det var godt å være tilbake:)) Snakkes da:=)))))

Klemmer fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7717167-ella-799januar/#findComment-7812127
Del på andre sider

Hei:)

Har vært på min første kontroll,var der forrige uke.Gjorde ikke noe spesielt,bare snakket og fylte ut helseskjema for gravide.Gynekologisk undersøkelse er frivillig.Ja,må ha med urinprøve og så blir det tatt noen blodprøver.De skal ha vekten også,jeg veier meg hjemme på morningen,så bare sier jeg vekten etterpå.

Jeg er skikkelig sliten jeg også,føler at kroppen er som et blylodd når jeg f.ex skal opp noen trapper.Helt grusomt!!! Og så blir jeg litt i dårlig humør av å se på kroppen min.Blir bare rundere for hver dag syntes jeg.Ikke så mye i vekt,men masse i cm. .....mage,rompe og lår.Uansett om det "går for en god sak",så må jeg helt ærlig si at jeg liker ikke kroppen min som gravid.Bra dette er siste svangerskap:))))))

Godt å ha deg tilbake også:)

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7717167-ella-799januar/#findComment-7815671
Del på andre sider

Heisann igjen:))

Ja,da var første kontroll over:)) Gikk greit det..masse papirer, veiing(ugh..),blodprøver..også rekvirerte han UL rundt uke 12..Så får håpe jeg fortsatt er gravid da:) Jeg har et risikoyrke som han kalte det, så jeg spurte ikke selv om UL, så da var jo det greit..blir i hvertfall spennende det!

Ellers har jeg hatt en dundrende hodepine i dag og i går kveld..er faktisk borte fra jobb i dag pga det...Men det gir seg vel snart tenker jeg:)

Blitt mye sofaen i det siste gitt!! Laaaate dager....

Men,men, får se om jeg orker litt husarbeid nå..trengs rundt her det ser jeg:))

men da snakkes vi plutselig:)))))))))))))))))))))))))))))

klemz

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7717167-ella-799januar/#findComment-7824056
Del på andre sider

Risikoyrke.....!!!!Hørtes skummelt ut:))))Men du er jo heldig da som får ultralyd.Da slipper du jo betale en hel haug med penger.Da er det jo bare 2-3 uker å vente.Det går fort,du får sove masse så virker det som det går enda fortere:)

Nei,nei,nei....,du må ikke gjøre husarbeid når du er hjemme fra jobb da.-...da skal du jo slappe av:)))La kaninene ligge,det prøver jeg å gjøre her.Ta det når du orker,ikke bare fordi det trengs!Liten moralpreken fra meg...he,he.

Har du kjøpt inn noe babyting da?Jeg har kjøpt et par "babystøvler",kjøpte de før jeg ble gravid.Klarte ikke gå fra dem.Ellers så har vi jo egentlig alt fra før vi da.Men har lyst på ny vogn.Og hvis vi får gutt må vi jo ut å handle litt.....:))) -85 % av det vi har er veldig jentete:))))

Må nok vente en stund før vi får svar på det....ca 2 mnd til.....sukk!

Ok...godnatt:)

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7717167-ella-799januar/#findComment-7835112
Del på andre sider

hei igjen...:)

Ja,risikoyrket, legen min kalte det det..hmm,,men det er en risiko for svangerskapets begynnelse da..jobber på en avdeling med røntgenstråler hver dag. derforfikk jeg UL.men takker fint for det altså:))

Ringte Jordmor istad, skal til henne rundt uke 12 en gang, så det blir jo også spennende:))) ALT er jo spennende da! Bare HÅPER alt går bra vettu:))

Har fri i dag, skal jobbe hele helga..puh..hvordan skal jeg orke,he,he..blir lat av å være hjemme noen dager altså...!

Men,det skal vel helst gå bra tenker jeg!

Hva jobber du med forresten? Nysgjerrig jeg vetu:)) går det greit å jobbe med det du gjør under hele svangerskapet eller?

Hmm..angående kjøp av babyting...NOP,har ikke kjøpt noen ting, men det er veeeldig fristende..Venter til etter UL tenker jeg, ser jo da åssen det står til inne i magen:)) Men du er heldig da, som har det meste fra før:)) Kjempelettvint! Men får du en guttepjokk, så må du nok handle noe ja:)))men det er jo artig det da:) tror vi får gutter begge to jeg:) Har det på følelsen,he,he...

Samme hva det blir, bare det er en baby:))

ÅÅÅ...gleder meg veldig..skal til ei veninne nå, hu har termin 15 februar, så det er spennende! Hu får ei Nora da, så jente der i gården..

da må vel jeg skaffe lille Nora en kjæreste jeg da?!!:)))

ja,ja,nok pjatt om meg for denne gang,snakkes øyeblikkelig igjen!!

Kos og Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7717167-ella-799januar/#findComment-7840585
Del på andre sider

Hei igjen:))

Koselig med pjatt da,kunne lest flere sider med pjatt jeg:))))

Jeg er en lagermedarbeider jeg da....huff det høres så harry ut.Jeg er ikke harry altså:))))Har en utdannelse som ikke er så praktisk med små barn,ukurante arbeidstider og mye stress.Derfor får jeg heller prøve å jobbe som det når barna blir større evt.

Men tilbake til den jobben jeg faktisk har,så er det en jobb med litt tunge løft så jeg regner med at jeg blir 100% sykmeldt når jeg begynner å bli stor.Hvis jeg får mye vann i kroppen så blir jeg det muligens enda tidligere.Mye gåing og ståing er ikke godt på hovne føtter....tro meg.....-har vært der før!

Hadde kontorjobb forrige svangerskap,så da jobbet jeg frem til uke 33.Ble da sykmeldt pga carpal tunnel i armen.Noe du kan få av mye vann.Det var vondt.Våknet hver natt og satt og ristet liv i armen.Og gikk med nummenfølelse resten av døgnet.

Du...,tisser du mere enn vanlig?.Ser det er så mange som gjør det,og at det er et typisk gravidtegn.Jeg kan ikke si at jeg tisser mer enn før.Isåfall er det lite merkbart.Dette gjør meg litt bekymret for at det skal være noe galt...-er så lei av disse bekymringene.

Hvor i norges land bor du da? (trenger ikke svare på det da hvis du syntes det er å legge ut for mye om deg selv).Bor i oslo jeg da.Født her og kommer mest sannsynligvis til å ende mine dager her.

Klem:)))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7717167-ella-799januar/#findComment-7859436
Del på andre sider

Hei og hå igjen:)))

Nnem: Takk for helgehilsenen! Ha en fin,fin uke!:)

Back in "bisniss":))) Vært på jobb hele helgen, så har ikke "bimmet" i det hele tatt... Men nå så..Fri i dag etterarbeidshelg..Deilig kan du tro:)

Sitter hjemme, fyrer i peisen, spiser Superchips, og synes jeg har det

veldig bra,he,he:) Angående tissingen ja,tro meg! jeg tisser ikke oftere enn normalt,så jeg har liksom vært noe bekymret over dette, men alt er liksom så individuelt, så jeg har trøstet meg med det:) Formen blir bedre og bedre dag for dag nå, på en måte litt skremmende, da jeg føler symptomene forsvinner, men får bare satse på at et er Bra:))

Veeenter såååå på brevet i fra gyn.avd angående UL rundt uke 12...Håper det kommer i løpet av uken da:) Blir såå spennende!

Høres ut som om du har en litt tung jobb ja, passer deg nok at du ikke trenger å holde ut så altfor lenge da.. Du får passe på deg selv, og si i fra når du ikke orker eller makter arbeidoppgavene..Må ta vare på deg selv og lille bebi`n!:))

Hva sier storesøster da? Skjønner hun at det kommer en baby til sommeren? Blir hun sjalu tror du? kanskje ikke akkurat så godt å vite om det :) Det blir nok mest stas for henne.. Jeg var 2 1/2 år når broren min ble født, og mamma tok en del bilder, og da steller jeg bestandig dukka mi "lise" når mamma stelte bror:)) Hadde til og med eget stellebord til dukka inne på badet, ved siden av stellebordet sm bror ble stelt på:))) Artig å se de bildene! Men mamma mener det var derfor jeg ikke var spesielt sjalu, for jeg hadde hele tiden dukka å mate og stelle når hun gjorde det med bror:)))

Jeg bor i Telemark jeg da, rettere sagt Notodden. Har stort sett bodd her hele livet, bodde 2 år i Oslo, fra 2003-2005 da. Var OK det, men alle venner og familie er her, enklere å bo i nærheten av de da:)

Ja,ja.får ta å henge opp en klesvask nå da.))

Så snakkes vi soon again!

Klemmer

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7717167-ella-799januar/#findComment-7889689
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...