Gå til innhold

Noen som har kjennskap til Hipp 2?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her begynte jeg med hipp2 når gutten var rett over 4mnd. Fikk litt grøt da. Hipp2 kan gis som mormelkerstatning etter 4mnd.

Tror det er noe med at hipp2 skal gis når baby får fast føde,er litt annen nærings sammensetning i hipp2. Dette var hvertfall det jeg ble fortalt.

Vi gir hipp 2, og lillegutt får bare litt grøt til kvelden i tillegg.. det står jo på esken at den inneholder akkurat det samme som hipp 1, bare at den inneholder mer jern, og noen andre mineraler, som eldre barn tåler bedre enn før 4 mnd.. det står også at den kan gis som eneste næringskilde.. jeg ble også litt forvirret ved at det på esken står tilleggs..et eller annet :o) hørte med hs, som også sa det var ok å bare gi hipp 2.. Vi trapper opp grøten og er bare kommet til 10 ts om kvelden.. :o)

På flaskeposten.org står det fra produsenten forskjellen mellom Hipp 1 og 2. Hipp 2 skal kun gis til barn son får fast føde eller i en tilvenningsperiode fra melk til fast føde. Men så står det at man IKKE skal bytte ut Hipp 1 med Hipp 2.

på esken til hipp 2 står det :

" Hipp 2 kan brukes tidligst fra 4 mnd alder som et tillegg til morsmelk eller som barnets øvrige kosthold... Hipp2 inneholder de samme næringsstoffene som Hipp1 men med en noe forskjellig vitamin- og mineralsammensetning..."

har jeg misforstått jeg da eller? vi gir bare lillegutt hipp 2 og litt grøt..

Annonse

Hei bolla&lillegutt:)

Ikke lett å bli klok på dette her.Tror kanskje at man mener at hvis barnet bare har fått mme så skal man forsette med å gi Hipp 1 mens Hipp 2 er et tillegg du kan gi når barnet får mm. Snakka med hs, de sa at jg skulle forsette å gi Hipp 1 selv om jeg har begynt med fast føde.men de sier jo så forskjellig de også.Ikke til å bli klok på nei...

hehe..nei det er det ikke :o)

var hos vår nye hs i går, som sa at hipp 2 trygt kunne gis til lillegutt selv om han ikke spiser noe særlig annet. Det viktige var at baby`n er over 4 mnd, og er den det er hipp 2 fullverdig morsmelkerstatning..

Det er jo det samme som står på esken også.. Så her får lillegutt hipp 2.. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...