Gå til innhold

Hvordan fortelle nyheten?

Anbefalte innlegg

Hei

Vi er som jeg har nevnt fått graviditeten litt kastet på oss, vi trodde ikke det var mulig da jeg gikk på p-piller.

Vi har vært sammen siden mai, men har allerede blitt samboere.. alt er perfekt.

Men nå lurer vi veldig på - hvordan skal vi fortelle det til foreldrene våre?

Har noen noe tips?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7716606-hvordan-fortelle-nyheten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har på forhånd bestemt at så lang det er mulig så skal jeg være personlig fortelle det til mine foreldre, svigerforeldre,bror, besteforeldre og beste venner. Derfor har jeg bestilt tur hjem til familien min når jeg er litt over 11 uker på vei. Broren min har bursdag da og skal mest sannsynlig feire den sammen med bestemoren vår. Dit vil det komme en del av familien vår. Så da skal jeg bare gi ham et kort i gave som han må lese høyt for andre...og helt nederst på kortet skal det stå at bursdagsgaven er følgende tittel:ONKEL. Og dersom jeg får det til skal jeg ha med kamera til å filme alles reaksjoner=)Hihi, gleder meg! Og til venninnene mine skal jeg bare invitere på en jentekveld med te og kanskje kake, for så å fortelle det=)

Spennende.

Jeg føler at jeg burde fortelle familien min det snart. :) Mest fordi jeg synes det er viktig å ha noen å støtte meg til dersom alt går galt- bank i bordet!

Pappa har snart bursdag- vi har lurt litt på å gi han et kort med beskjeden...

jeg synes kort gjør det litt humoristisk...

Å si- vi skal ha baby. føler jeg kan bli litt over dramatisk. Litt redd for at de skal tro at det er et problem...

kan jeg spørre hvor gammel du er?

ikke det at det egentli ikke har noe me saken å gjøre.. men du er tross alt i et samboer forhold så hvorfor skulle ikke foreldrene dine ta det fint...

jeg valgte å si det selv.. ansikt til ansikt...

det skal pappa'n til barnet åsså gjøre til sin mamma... faktisk ska han si det på fredag *spent*

eg bare fortalte min mor det alene først så etterpå sa jeg det til min pappa attme middags bordet... foreldrene dine og hannes kommer sikkert til å ta det kjempe fint... det gjorde mine... å jeg og pappan til barnet var ikke sammen da jeg ble gravid (vi er blitt sammen nå etterpå)

mamma lurte på om det var nå nytt å fortelle (hun bruker å spørre om det) da sa jeg bare ja du skal bli bestemor.....

tjihi....=) stakkar hun trodde jeg bare tullet med henne først.....

Det er ikke alltid lett å fortelle den nyheten, nei. For selv om du sselv er veldig glad for det, er det masse meninger ute og går... Jeg har ikke fortalt det til mine foreldre ennå, enda tanter og onkler og enkelte venninner vet det alt... Jeg tror ikke pappa blir særlig glad, egentlig, men det trodde jeg jo ikke sist gang heller, og da ble han jo rett og slett helt tullete. Dro og kjøpte inn vogn, seng og stellebord, enda jeg bare var 2 1/2 mnd på vei... Jeg sa det forresten på telefonen sist. Tror det blir det nå også.

Annonse

Jeg har alltid trodd at jeg skulle springe og fortelle nyheten til venner og familie... Men nå som det er skjedd har jeg faktisk et ganske stort behov for å holde det for meg selv en stund.... Blir kjent med tanken og følelsen... Har ikke lyst på de mange tusen spørsmål jeg vet kommer helt enda...

Var forresten på en veeeeeldig tidlig ultralyd i går.... Ville vite hvor langt jeg er på vei.... Det var såvidt vi fant den lille prikken, så det er ikke mye over to uker siden unnfangelsen. 2-3 mm var posen den lå i, og den lille var visst ikke mer enn 0,5 mm.... Veldig gøy.... :-) Helt fantastisk at det går an....

Legene anbefaler ikke at man drar på UL så tidlig da det er veldig vanlig at man ikke kan se noe siden den er så pittebitteliten. Det kan ofte skape litt panikk blant vordende mødre, selv om det er vanlig!

Heldig du som fikk dra på UL, samt se den lille=)

Hei

Jeg er 26 på mandag og han er 27... så herregud er ikke akkurat alderen... men jeg er bare veldig spent på reaksjonen deres..

Vi har tenkt å skrive et kort, som de kan lese mens vi er der. som vi gir på pappasbursdag.

:)

håper bare det går bra :)

Nå har vi fortalt min familie den gode nyheten og de tok det kjempe fint. Ble en kanon flott feiring. Pappa og min kjæreste feiret med sigar og congac...

Og mamma ville at vi skulle smelle smell bong bonger...

Vi fortalte det på felles bursdag for pappa og meg! Så nå har vi noen å dele hemmeligheten med :)

Annonse

• 2 uker senere...

Vi sa det like etter at svigerinna mi hadde gått fra mannen sin og svogeren min hadde gått fra kona si(altså min manns søster og bror; begge skulle skille seg fra hver sin "kjære"). Vi stod alene på kjøkkenet med min svigermor og i det vi sa at "vi har noe å fortelle deg"; så begynte hun å gråte og hylte:" åååå neeeeiiiii , ikke dere også...." Men da vi sa at vi ikke skulle dra fra hverandre, men at vi var svært lykkelige sammen og at vi ventet barn, ble det bare enda mer grining, og hun måtte ta seg et glass vin for å feire at det var noe positivt som hendte i familien i alle fall...... :)

Heisann! Vi skal fortelle nyheten til foreldrene mine ikveld og de blir de første som får vite det! Er i uke 9 så det er litt tidlig, men det er fordi vi ikke treffes så ofte :) Har heller ikke lyst å fortelle det over telefon, jeg vil se ansiktet/reaksjonene deres :) Håper det går bra og at de blir glad!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...