Gå til innhold

Hjelp!! Er det allergi??...........

Anbefalte innlegg

Lillegutt er 6 mnd nå. Ammet de første mnd (og gjør det litt enda selv om han er mindre interessert på dagen). Gav litt sjelden mme inimellom på kvelden hvis jeg hadde lite mm.

Begynte med grøt (prøvde ris, mais, m banan) da han var litt over 4 mnd pga litt lite melk om kvelden. Etter et par uker begynte jeg forsikig m middag(grønnsaker eller bare gulrot). I denne perioden begynte han å få utslett. Det begrenser seg til bak ører, nakke og noen ganger oppover i hodebunnen. Det er tydelig at det klør. Ikke tørt utslett. men hvite "vabler" (opphyde felter i huden som minner om det vi kaller neller på vestlandet) rundt er det hissig rødfarge. noen ganger er de hvite vablene ganske store.det kommer og går. begynner med røde flekker og så kommer de hvite feltene inni etterhvert. kan være der i et par timer for så å forsvinne. kommer igjen senere på dagen.

Er det noen som vet hva det er?? trenger hjelp. har ikke erfaring m allergier.... Han får mme i grøt fra nestle og jeg har prøvd småfolk gulrotpure og selv å lage gulrotmos med litt morsmelk i.

Kuttet ut gulrot et par uker. da drakk ahn heller ikke særlig mme, men fikk det gjennom grøten. da var han mindre plaget, men det var der allikevel. nå drikker han 200 ml + mme på dagen siden han ikke vil ha pupp. pumper to ganger om dagen og gir det på flaske.

trenger litt råd her!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7716198-hjelp-er-det-allergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ganske vanskelig å si når man ikke har sett utslette.

Men syntes du skal ta deg en tur til legen mens utslette er der så han kan se å bedømme.

For meg så høres det ut som elveblest kanskje. Og det kommer jo av allergi. Men hva er jo ikke godt å vite kan jo være ganske mye, trenger ikke å være mat. Men tror du det er mat, start på bar bakke om det går. Evnt kutt ut et og et produkt får å se om dette hjelper. Må nok kuttets ut en ukes tid av gangen.

Allergi er ikke enkelt. Det lureste tror jeg er å rådføre seg med lege (aller helst barnelege og gjerne en som er spesialist innen allergi evnt hud, de er mye flinkere til å komme med gode og riktige svar enn allmennleger. Det er i alle fall min erfaring)

Kan høres ut som melkeallergi, mange får elveblest av det. ikke gi han mme basert på melk og kutt ogs ut alle melkeprodukter i din kost i ca 14 dager, før du gir han det igjen. Så der du om han reagerer. Ellers bør en lege se på han, men jeg har erfart nå i over 6 mnd at de vil først at du eliminerer og ser om du finner en sammeneheng - for de vil helst ikke teste de før de nærmer seg året.

har du vært på 6 mnd kontroll? den er vel med lege? ta det opp der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...